A ještě jedna věc, kteoru jsem očekával:
Píše:
Navíc, GM musí udržovat dobré způsoby hry. To znamená mnoho věcí: obvykle
to znamená, že by se on nebo ona měl pokusit hájit iluzi zkušeného
vypravěče příběhu. Vyhledávání čísel a pravidel každou minutu nepomůže;
jestli to pomůže plynulosti hry, raději použijte vlastní úsudek. Také se
snažte udržovat diskutování o házení kostkou na minimu. Zjistil jsem, že
nic nezničí příběh tak, jako když všechno přesně přepočítáváte a
kontrolujete přesně podle pravidel. Skutečný svět se neřídí podle hodů
kostkou, ačkoli ten herní svět ano, je obvykle nejlepší tato čísla nechat
pracovat "za scénou", jako Čaroděj v příběhu Čaroděj ze země Oz. Hráči
nepotřebují, aby je někdo nutil dívat se za závěs.
V překladu "Tady máte 166 stran pravidel, ale protože vás budou zdržovat, tak střílej čísla od oka, a tvař se, že to máš v merku, že ses na všechno připravil. Postav hráčům bludiště, které si dobře připravíš, ale pak je jím proveď, aniž by si všimli stěn. A nesmíš si rvát vlasy, když dojdou do slepého konce a místo návratu se pokusí zeď přelézt - dej jim krumpáč, ať ji probourají."
Opravdu nevidím důvod používat pravidla, o kterých autor ví, že budou zdržovat a GM je v rámci plynulosti hry bude - a dokonce je má - ignorovat.