nevím zda je to tím že jako první RPG jsem hrál DrD, ale save rolly jsem nikdy neměl rád, vždycky mi to přišlo jako pitomá mechanika z figurkových her a i tam byla na houby. Nicméně to může být i tím, že nesnáším ve hře efekty, které fungují naplno nebo vůbec, zvlášť když je vedle nich mechanika ohlodávající protivníka po životech.
Podle mě by bylo řešením dát takovým útokům kumulativní efekt podle počtu kol, po které je udržován. třeba že kolo sebere 1d6 hp a komu klesnou hp na nulu, ten zkamení. pokud potvora/kouzelník udržuje kouzlo na cíli i druhé kolo, už si bude házet 2d6, třetí kolo 3d6 a tak dál (nebo by se mohl počet kostek každé kolo zdvojnásobit, to už záleží na nastavení)
ještě lepší varianta by byla, že cíli klesá obratnost, což ukazuje jak moc je ztuhlý, ale to zase obchází systém hp, který není s jinými parametry postavy moc provázaný.