Marketingově to dává větší smysl než dobrodružství vydaná knižně*. Protože:
- Když je člověk mladej žák či student, tak má hafo času na vymýšlení dobrodružství a celých světů své skupině na míru. To v rámci dlouhodobého tažení je stejně vždycky lepší než vydané dobrodružství. Této cílovce stačí Základní pravidla v pdf zdarma a Starter Set za pár šupů a zbytek si vymyslí sami zadara. Pro echt náruživé hráče je tu pak trojice PHB+DMG+MM, se kterou si v pohodě vystačí až do dospělosti a založení rodiny.
- Pak se ale situace dramaticky změní. Člověk už nemá čas vymýšlet vlastní dobrodružství, natož tvořit vlastní světy. Je rád, když stíhá přijít na hru včas a jedno sezení týdně je super, dvě už je luxus. Často nepohrdne ani hrou jednou za dva týdny. V této etapě života je $20 menší nákup v obchodě, zanedbatelná částka. Zvlášť, když takto rozsáhlá dobrodružství (spíš kampaně, teda) vychází jen jednou za 3 měsíce. A to je taky cílovka Fantasy Grounds a tohoto produktu. Značka ideál, co šetří neskutečné množství času, který tato skupina nemá. Není divu, že většina lidí hrajících online jsou starší hráči. Děti mají ten luxus, že mají hafo času se setkávat osobně.
A Fantasy Grounds má cool vychytávky, co se týče online hraní. Je vidět, že s tím mají velké zkušenosti. Pokud jste už viděli moje video o tvorbě postavy ve FG, tak vězte, že to je nic proti tomu, co FG nabízí pro Game Mastera. Bohužel teď nemám vůbec žádný čas zpracovat další díl. Ale příští týden, nejpozději 15.6., se k tomu dostanu.
----------
*Knižní produkce dobrodružství bude podle mě do budoucna upadat. Jak jsem psal, pro děti a studenty je pohodlnější si něco sami vymyslet. Pro starší hráče je zase pohodlnější hrát online skrz FG, kde jsou všechny materiály na dosah pár kliků v elektronické podobě. Knižně vydaná dobrodružství budou v budoucnu imho jen pro fajnšmekry a okrajová záležitost.