ok...
wlkerův orčí rytíř mi přijde fakt dobrej a je to tak nějak přesně to co sem měl namysli když sem psal, že by ty koncepty pořád měly nějak odrážet rasu, která tam je vyobrazená.
Dojmově to je suprová kombinace feelingu rytíře a orka - ta zbroj působí takovým majestátním, vznosným dojmem, ale zároveň ve své otlučenosti a zjevném opotřebování nese takový správný orčí nádech hrubosti a pragmatičnosti (funguje to, proč to opravovat, resp. takový ten "street credit" přístup "rány ukazují, že jí taky používám"). Zatímco u člověka bych ale čekal, že v takhle omlácené zbroji bude nějaký rozzuřený nebo bojem/životem znavený týpek popř. někdo na konci nějakého boje atp., tak tady v ní naopak vidím zjevně hrdého a ničím nerušeného orka v plné síle.
Sorcerer:
obrázek orka - ty zuby... jako hezké "point taken", ale bojím se, že se houpačka převrátila z jednoho extrému do druhého :D Tady ten ork má ty tesáky zas fakt přehnaný a bojim se že by to asi anatomicky moc nefungovalo - zaprvé by přes ně nemoh ani nic moc jíst a zadruhý sou tak velký že vlastně ani nepomůžou moc kousat atp. Jinak ale určitě hezčí a mnohem víc orčí než předtim.
Ten obrázek celkově na mě ale jinak působí poměrně nevýrazně - opět to je takovej spíš výplňovej obrázek kterej prostě ukazuje orka, ale jinak nemám dojem, že by se na něm něco dělo nebo že by to tam dávalo nějakej fantazii nakopávající náznak kontextu.
Paladin se zářícíma očima je excelentní upgrade toho obrázku, hned to působí mnohem líp a zajímavějc, snáz a víc to zaujme a přiměje to člověka přemejšlet kdo to vlastně je a tak. Líbí se mi, že to je přitom docela "minimalistický" - jen oči a hlavice meče, jinak to je stále vyobrazení poměrně přízemního jedince v normálním prostředí. Tj. žádné zbytečně přehnané planoucí aureoly atp. Jako - nic proti planoucím aureolám, například bojovat za Neporažené Slunce bez takové aureoly by byla fakt ostuda, ale obecně se mi osobně prostě víc líběj tyhle obrázky co stojej víc na zajímavém detailu než na nějakém přehnaném mlácení pointou kladivem mezi oči.
Bohužel, pořád mi tam chybí nějaký kontext nebo dění. Přitom by myslím stačilo jen málo, nějaký další detail - třeba nějaké postavy nebo jen stíny které by byly načrtnuté jak se pohybují někde na pozadí tomu zjevně strážícímu paladinovi za zády by tomu hned dodaly dost zajímavý rozměr a člověk by měl hned o čem přemýšlet (co jsou, ví o nich, chtějí se proplížit nebo ho přepadnout ze zálohy, proč, jak to dopadne...). Třeba za ten sloup vlevo by se stín nějaké té postavy vešel. Nebo shora ze stropu pod ten oblouk něco démoničtějšího.
Nové dva obrázky, společně: K oběma mám jednu zásadní výtku - něco co mě fakt irituje jen se na ně podívám. ČR neni USA. Nahotu v RPG příručce mít nemusim, ale pokud není prvoplánovitá, tak mě ani neruší a můžu jí ocenit. Pokud se jí tam ale rozhodnete dát, tak jí tam prostě dejte. Když uděláte obrázek, na kterém naprosto zjevně chcete ukázat prsa a pak to celé zarafičíte tak aby tak tak
tak sotva nebyl vidět ani náznak bradavky i za cenu vlasů které padají
úplně náhodou tak šťastně, že tu bradavku zahalí nebo za cenu pozice ve vodě kdy hladina a jeden list jdou přesně nad místem, kde by ta bradavka měla bejt... působí to fakt lacině. Print book neni pokryteckej Facebook.
anděl - tak... a když sem mluvil o laciné nahotě, tak sem tim bohužel myslel právě tohle. Sice to neni nějak extra hrozný, ale na to abych se ušklíbnul to poměrně stačí. Z toho obrázku nevidim jedinej důvod proč by ta anděl měla bejt nahá. Pokud je nějakej důvod uvedenej v textu ke kterému ten obrázek patří (např. popis téhle bytosti v Monster Manual který tohle vysětlí), tak ok, ale nějak tuším, že tam žádný takový nebude.
Stranou téhle otázky se mi ten obrázek nelíbí, zejména protože se mi vůbec nehodí k fantasy. Když se na něj podívám tak mi naskočí spíš asociace typu
Engel (postapo divně-náboženské RPGčko), nějaký anime laděný steam-punk atp. Z nějakého důvodu na mě ten obrázek působí o trochu víc scífkově než fantáskově. Nevim proč. Možná to je tou čistou linií, tou symetrií křídel které vypadají skoro až artifikálně jako nějakej kyberware z Ghost in the Shell spíš než jako "živý" křídla, že to sou (aspoň místy) pera tam je vidět až na druhej pohled. Teď mě napadá že ta zkrvavená páska přes oči je právě to co mi tam asociuje spíš Ghost in the Shell než fantasy - z nějakého důvodu na mě ten motiv působí spíš SF-filozoficky (transhumanisticky) než epic fantáskově, jako něco co je zároveň faktický stav věci a zároveň nějaká hlubší alegorie.
Vlastně když na to tak koukám, tak ten obrázek je ve skutečnosti povedenej a hezkej. Jen mi prostě nepřijde moc DnDčkovej.
Holka a vodník Tohle je na druhou stranu naprosto epic. Ta nahota tu je naprosto logická a situačně patřičná (až na výše uvedenou poznámku o přehnané autocenzuře). Líbí se mi, že ta žena není vyobrazená jako nějaká oslňující kráska, přitom vypadá dobře. Celé to ladění toho obrázku do šera / temna spolu s tím podzimním listím a světluškami tomu dodává suprovou atmosféru. Vodník v pozadí tvoří hezký kontext, dění a dává tomu dynamiku. Opět musím pochválit detail - to že se v ten moment ta žena zjevně dívá na něco po straně co nevidíme tomu dává další rozměr nějakého dění.
Snad možná kdyby měla nějaký specifičtější výraz? Překvapení, jakoby dostala varování ale zjevně už příliš pozdě, nebo možná úsměv, kdy by nebylo jasné jestli se usmívá protože jí něco pobavilo a nebezpečí si není vědoma nebo protože tam jsou karty rozdané jinak než je zjevné a naopak se usmívá protože ví, že se na ní vodník zrovna vrhá a jen se tváří jako oběť. Ale to je už fakt jen naprostý detail.