1 - Ten eldritch knight je přesně ta ojedinělá výjimka, co jsem myslel. S těmi staty, řeknu to jinak - progresse postav počítá s tím, že má jeden hlavní stat, na kterém visí drtivá většina schopností. Ten stat si dá nejvyšší, a ten si zvedá na +5 na úrovních 4/8/12..etc Povolání, které tohle nenásleduje, bude mít ohromný problém hrát vedle někoho, kdo to má 1-stat-based (většina subclass fighter, rogue, wizard, sorcerer, warlock, cleric, druid, barbarian, prakticky i monk), protože zatímco na lvl1 bude mít rogue +3 dex a třeba fighter charismu +2, tak na lvl8 už bude mít rogue +5 a fighter stále +2 (potřebuje str víc), a najednou na charismu vázané ability budou prostě slabé.
Jako není to problém že by to být nesmělo, ale spíše jako dobře odůvodněná výjimka než pravidlo - ten pattern je v pravidlech fakt silný (že existuje jedna/dvě výjimky nic nemění na tom, že to z 80 - 90 % platí a jad by to měl respektovat, jesli má mít stejný feeling/být kompatibilní).
2 - fair point, jsou i nebojová povolání. Měl jsem na mysli combat-oriented povolání a zapomněl jsem na ostatní, když jsem to psal.
@Log - fighter - battle master + champion drží: lvl3 combat bonus, lvl7 non-combat ability, lvl10 combat bonus, lvl15 combat bonus. Eldritch knight je jiný, ten je divný... a né moc hratelný bez circletu co dává setuje INT na 18 :P
Nicméně je fakt, že kouzlící povolání jsou mnohem méně patternovitá než tak bojová - když jsem to psal, měl jsem v hlavě ta bojová a zapomněl na wizard/warlock, kteří mají subclassy...chaotičtější
3 - zase, jedna/dvě výjimky nic nemění na těch 80 %tech, kde to platí. A eldritch knight je pořád melee fighter - dostane sice nějaká kouzla, ale nemá tam nic, co by měnilo něco na tom, jak se bude v boji chovat kdyby měl jinou subclass. Jenom bude slabší a mít trochu víc věcí mimo boj, ale pořád bude nosit plátovku, používat melee zbraň a archetyp zůstává (beru optimální buildy - v neoptimalizovaných buildech klidně může mlátit pizzou a nosit spodky na hlavě, ale podle toho by se design dělat neměl).