cyrasil: nechali jsme to přesně tak, jak to je v DnD, protože nám to přišlo funkční a nebyla žádná inspirace na zajímavou/lepší alternativu. Jediný že v kapitole o vybavení jsme vedle sloupce s nahazováním zlata přidali sloupec s předpočítanou průměrnou hodnotou hodu (protože někteří hráči si třeba budou chtít nakoupit, ale nejsou fanoušci Monteho házecí obsese, který tu zjevně zůstala jako relikt jeho působení v ranné fázi vývoje)
V kapitole 2 (úvodní tvorba postavy s předdefinovanými volbami) jsme pro určení výbavy použili volby povolání a průzkumnické balíčky (vyjma barda, ten má zábavní) s jedinou výjimkou kdy u jedné varianty Bojovníka sem to hacknul a dal mu zbraňové combo které se z těch voleb povolání poskládat nedá (ale dá se v klidu nakoupit), protože mi přišlo cool.
EDIT: jinak z hlediska game designu je povolání významější faktor pro rozpočet, protože různá povolání mají velmi odlišné vstupní náklady pro své fungování - barbar si vystačí jen se svojí dvoubřitou sekerou, zato kouzelník potřebuje knihu (hop 50 zl v tahu za "nic" jen protože prostě proto...), válečník potřebuje zbroj a slušný zbraně (protože válečník bez AC a damage je postava na tužku) atp. - tahat do tohodle Zázemí by vedlo k vlivu Zázemí který nebyl by design žádoucí. Fikčně lze snadno říct že Zázemí ukazuje co děláš mimo profesi nebo z jekého prostředí pocházíš, ale kolik máš cash / za kolik máš výbavu je dáno Tvým povoláním jako takovým, nikoliv celoživotními úsporami.
Určitě by to šlo snadno hacknout a udělat to nějakym poměrem - otázka zní, jestli to bude fun a jestli tim dostaneš do hry něco zajímavýho - já tam ve skutečnosti nic moc nevidim.