snekoun: to mi, z gamistického hlediska, přijde docela nudné. Neříkám, že to nemůže být zábavná scéna, určitě může. Ale pro hráče, kteří mají rádi tu G část RPG, tzn. rádi pracují s pravidly, užívají si házení a jsou rádi, když dramatické scény obsahují víc než jedno vyhodnocení, tam prostě bude něco chybět. Pro příklad, jak vypadá takové opravdu hutné gamistické odehrávání nějakého přesvědčování koukni třeba na můj článek
Chronicles of Darkness v Kostce - konkrétně nadpis "sociální manévrování".
EDIT: Jenom pro jistotu - neříkám, že je to v CofD udělané ideálně, nebo dobře. Ale je to příklad hry, která je opravdu gamisticky postavená na 4 pilířích - boj, vyjednávání, vyšetřování a nadpřirozeno. První tři můžeš vyřešit jedním hodem (včetně boje) nebo vytáhnout tyhle těžkotonážní nástroje generující spoustu situací a scén. Nadpřirozené bytosti mají taky poměrně podrobná pravidla, jak mohou ovlivňovat svět (ale ty jsem do toho článku už nepsal, protože si myslím, že je lepší, pokud je zná pouze Vypravěč).
/EDIT
Jezus píše:
Přesvědčím stráž, aby mě pustila = jasná újma pro tu stráž, až se to provalí.
Zastraším někoho, aby udělal něco, co nechce = jasná újma, jedná proti své vůli/ ukazuje slabost.
Okouzlím šlechtičnu, vyinkasuji flavour (třeba dárek :-) ) a ráno jsem fuč = jasná újma.
Nedalo by se pak říct, že bys měl save profky počítat i do situací, kdy se tě na ulici někdo pokusí okrást? Přijdeš o peníze = jasná újma. Nebo, když bychom to vzali hodně do extrémů, třeba by se ti save profka měla počítat proti tobě, když se snažíš někam vloupat ... přece jenom, až se provalí, žes tam byl, tak je to jasná újma. :-)