Quentin píše:
To nic nemění na tom, žes přesně věděl, co jsem měl na mysli
Ani ne, proto jsem tam dal ještě dodatečnou odpověď pro úplnost.
Quentin píše:
4e je úplně jiná hra než 3,5e, 5e nebo i odnd.
Souhlas. Ale z pohledu statů je i 3E jiná edice než odnd. I v 3E záleží na statech víc než v 5E či odnd.
Quentin píše:
krapet mě irituje, jak se to cpe do každé diskuze o dnd, i když to s ostatními edicemi nemá moc společného :)
Minimálně jméno. ;) To, že je 4E nedílnou součástí historie DnD, s tím nikdo nic neudělá.
Quentin píše:
Za svým původním tvrzením, ale stojím. 5e má staty příliš široké, mají příliš velký význam, a příliš se předpokládají nějaké hodnoty, které budou postavy mít.
U tohoto by mě zajímalo, jak moc je to obecně rozšířený pocit, a jak moc je to jen tvůj pocit. Co se ptám na otevřených hraních v Brně, tak většinou převládá názor, že o ně až tak moc nejde. Plus mínus jeden dva body nehraje zásadní rozdíl. (Protože ve výsledku to dává rozdíl jen +1 na opravě). Eerie z RPG F má na to dokonce ještě vyhraněnější názor, že na statech v 5E vůbec nezáleží, protože k20. (Což ale taky není pochopitelně pravda.)
Quentin píše:
3d6 in order (as Crom intended) vytvoří bandu loserů s čísly jako 10,9,6,12,12,9 :D
Jako u jednoho týpka to samozřejmě možný je, ale u celé skupiny jako příklad to je přehnané. Když si vypůjčím Yorka a jeho statistiku, tak zatímco průměr na 3k6 dává dohromady součet 63, tak ve tvém příkladě je to o 5 bodů méně, což už pro šestistěnkové hody dost (statisticky jako bys u jednoho dvou hodů názel jen 2k6 a ne 3k6).