Quentin píše:
Za svým původním tvrzením, ale stojím. 5e má staty příliš široké, mají příliš velký význam, a příliš se předpokládají nějaké hodnoty, které budou postavy mít.
ShadoWWW píše:
U tohoto by mě zajímalo, jak moc je to obecně rozšířený pocit, a jak moc je to jen tvůj pocit. Co se ptám na otevřených hraních v Brně, tak většinou převládá názor, že o ně až tak moc nejde. Plus mínus jeden dva body nehraje zásadní rozdíl. (Protože ve výsledku to dává rozdíl jen +1 na opravě).
Podle mého to u 5e dost záleží na konkrétním statu. povolání a levelu (vysoká Con se opravdu zhodnotí teprve časem). Hrát tuláka s nízkou Dex (zvlášť když je ve skupině druhý s vysokou) mi přijde fakt na pytel, zatímco třeba paladin s nízkou Cha pořád může pálit svoje spellsloty za smite evil (a případně i být užitečný vedle jiného s vysokou). Ale jako samozřejmě že staty hrají větší roli v 5e než v nejstarším D&D, kde za brutálně vysokou vlastnost (15+ nahozenou na 3k6) postava dostane +5% expů nebo +1 k útoku, a naopak (na 6-).
LokiB píše:
moje zkušenost říká, že velké rozdíly ve statech v družině a celkově při hraní dobrotu nedělají, to je celé
Moje zase že nedělají dobrotu hlavně když jsou hráči z DrD zvyklí, že odněkud může přiletět nějaký zabijácký efekt, na který si postava s dobrými staty ani házet nemusí, zatímco ta s nízkými má šanci tak 50/50 nebo horší. Nebo když s nízkou Int musíš hrát dementa.
Quentin píše:
Odtud máme v pravidlech naše naložení
No jako upřímně, ten originál mi přijde ještě lepší v tom, že ty věci nemáš v abstraktních řádcích, ale třeba konkrétně v báglu. Který ti pak, narozdíl třeba od kroužkovky, pak může vadit, když se potřebuješ někam protáhnout. Nebo ti třeba dát bonus na save, když dostaneš fireball do zad (ale taky přitom může shořet i s obsahem).