Mám rád Myšáky. Root mě taky zaujal, byť jsem ho zatím hrál jen jednou. Takže když jsem potkal zmínku o rpg, tak jsem to prozkoumal. Říkal jsem si, že by to chtělo založit i diskuzi i tady - díky tedy za založení.
Na KS je spousta zajímavé info, to nejdůležitější je pravděpodobně, že to běží na enginu
Apocalypse World.
Píše:
Root: The Tabletop Roleplaying Game is based on the Powered by the Apocalypse framework, with all new rules designed to help you play a game of Woodland adventure.
A je tam rovnou i odkaz na verzi k otestování, kde jsou jednotlivé playbooky (který ale po KS bude 2-3x tolik). Plus KS přidává celá pravidla a nějaké dobrodružství.
Pár mých postřehů:
- v podstatě je to variace AW resp. Dungeon World
- spousta věcí je tam stejných - přejmenovaných nebo jinak pomíchaných (například většina move)
- každopádně je to družinovka (stejně jako DW - lze poznat třeba ze společných move pro cestování), na AW je zajímavé právě to, žeto není kooperačka, ale může hrát každý sám za sebe
- postavy hrajou spolu, takže budou víc vyvážené/stejný powerlevel atp. (byť pravidla pro gangy resp. moby tam taky jsou)
- jsou tam zajímavé věci (nové staty u postav ala reputace k frakcím), opět jiný systém expování, tři druhy HPček
- pro tvorbu světa (mapy) i zápletek je tam hromada náhodných tabulek
(Savage World a Quentin musí mít určitě radost)
Můj celkový dojem je, že bych to určitě zkusil zahrát. Ale protože už mám doma AW (které mě zaujalo výrazně víc než DW) i MouseGuard, tak Root rpg v knihovničce mít nepotřebuju (aspoň ne hned). Ale pro někoho komu se libí DW a nebo naopak AW-engine ještě nezná, ale přitom má rád svět Rootu, tak je to zajímavá volba.
Mohla by to být třeba zajímavá inspirace pro Dukolma, který chtěl předělávat MG na jiný engine. ;-)
EDIT:
Píše:
Mouse guar - pátram a pátram, no nikde žiadna stabilná komunita, čo by Mouse guard hrala
Tady myslím, že je trošku problém i na straně vydavatele (ač mám Comics Centrum moc rád), tak prostě podpora z jeho strany je k daném rpg v podstatě nulová - redukována na nutné minimum zveřejnění českých deníků postav na webu. A myslím, že komunita jsou částečně spojené nádoby, kde na jedné straně je vydavatel a na druhé fanoušci. Ano, velmi zajímavé produkty mají svoji komunitu vydavateli (producentovi) navzdory, ale to jsou spíš vyjímky.
Je za tím hodně delší příběh. Zkrátím to do toho, že si vydavatel myšáků "vypálil" spoustu energie už na vydání rpg (a tudíž nemá chuť pálit další energii/peníze na podporu). A hlavní cílovka (imho) nikdy nebyla moc rpg komunita, ale spíš čtenáři komiksů, kteří si to koupí jako takový doplněk s informacemi o světě.
EDIT2:
Právě po zkušenostech s MG moc nevěřím (byť bych si to přál), že by se Fox in the Box (vydavatel deskovky) nepustí do vydání Root rpg v češtině. Ale stát se to může - z rozhovorů plyne, že si občas vydaní nějakou tu věc "pro sebe", otestování trhu, přípravu na jinou věci atp. A deskovka se zdá, že vydělává vcelku slušně. Takže pokud by toto rpg vyšlo česky, tak to spíš jako podpora deskovky než že by si mysleli, že na tom vydělají majlant (tedy spíš budou rádi, když by se jim to zaplatilo).