Jarik píše:
Jen si Jersone vzpomen na jinou svou zkušenost. Hraní s dětmi v DDM.
Je realita i realističnost neomezuje.
Asi bys byl překvapen, jak detailně tihle mladí hráči řešili, co jejich postavy (v DnD) dokážou a co ne. Nedá se zobecnit, co všechno, ale rozhodně bych v tomto děti nepodceňoval.
Quentin píše:
Tohle není problém zbrojí, ale meče. Meč je prostě sidearm. Do bitvy neseš kladivo nebo polaxe nebo něco podobně údernějšího nebo delšího. Je to jako srovnávat 9mm a kalashnikov.
Zaprvé, je to Kalašnikov a nikdy jinak :-) Zadruhé - pokud nechceš, aby hrdinové nosili palcáty a bojová kladiva, je lepší řešení úplně vyhodit plátové zbroje. Tedy jako "těžké zbroje" jen kroužkovky a šupinovky.
Quentin píše:
Tohle je IMHO vyfabrikovaný problém. Dítě v boji prakticky nikdy nebude. Ve hře se potkávají +/- srovnatelní nepřátele. A když už by se dítě objevilo, pravděpodobně ustojí jen jedno zranění a nebude mít zbroj, takže se tam dlouho nezdrží.
Ne, ale bude tam třeba hobit, tedy tvor s postavou desetiletého chlapce. A pokud sebere meč, se kterým nikdy nebojovat, a bude bojovat vedle nějakého archetypového Geralta, a tenhle GEralt se na svou první k8 netrefí a druhou k6 zraní nepřítele, tak od té chvíle v daném střetu bojuje stejně Geralt i Samvěd Křepelka. A to i přesto, že Sam má vždy na plížení k10.
Vůbec nejde o nějakou simulaci - jde o vyznění postav. Proč bojové schopnosti fungujou úplně jinak než ostatní, snad kromě Arkány?
Quentin píše:
A pokud s tím i tak bude někdo u stolu mít problém. Jednoduše dejte dítěti vyšší obtížnost na zásah.
Takže místo aby pravidla řešila rozdíl mezi postavou vycvičenou k boji a amatérem pomocí nějaké standardní mechaniky a zvyšováním použité kostky, tak ji řeší jednorázovým přidáváním kostek, a pokud to někomu nevyhovuje, má to řešit nesystémově pomocí navyšování obtížnosti?
Quentin píše:
Že jsou s delšími boji všichni fucked, je v pořádku. Beztak by na ně ani nemělo docházet. Všichni mají velkou šanci na hit, každý hit způsobuje významné zranění, boj by měl skončit rychle. A ty bojové kostky jsou dostatečně silné a taktické, aby bylo zábavné hrát bojovníka. Alespoň, co jsem zatím viděl ve hře, časem názor upravím :)
Že může být po prvním kole boje (když mu špatně padnou kostky) stejně fucked Aragorn jako Smíšek mi tedy v pořádku nepřijde. A jestli doufáš, že každý GM bude na skupinu posílat pouze odpovídající počet nepřátel a navíc ne tak silné, aby skupinu zlikvidovali, tak osobně tomu moc nevěřím. Zejména pokud to prezentuješ stylem Quentin píše:
Je to fantasy staple. Conan má meč, Zaklínač má meč, Artuš má meč, Drizzt má meč,...
- k tomu krátké boje rozhodně nesedí.