Navíc tam vyloženě píšou v tom textu, k jakým světům ty kopcové trpaslíky staví, takže...
Právě že se s neshodneme :-) Staty jsou součást té stylizace, i když zrovna u trpaslíků je to i skrze fakt, že horší trpaslíci si berou zbroj místo kabátu (kopcoví ale ne, takže jsou stylizováni vlastně "víc" skrze ten odolnostní stat) a všichni umějí se sekerami etc.
Nicméně chápu tě. To, co jsi naspal Sirienovi je fajn postoj. Ty prostě až takovouhle stylizaci nechceš, protože si chceš ty rasy víc ladit sám ve vlastní světě (a asi ani tam je nechceš stylizovat vrozenými vlohami k něčemu).
V pořádku. Pro tebe jsou tyto nástroje v Taši ideální (tedy byly by, kdy byly vyladěnější). Pro nás, kteří tu stylizaci (forgottenek apod.) máme rádi, mají všechna dříve uvedená negativa.
Jako já nevím, jak to říci... Mně nejde o to, abych vás přesvědčil, že máte Tašu zahodit. Jde mi o to ukázat, že pevné bonusy mají nějaký smysl, záměr, funkci, pozitiva. Je už na každém, jestli pro něj jsou to pozitiva nebo spíš omezení.
Nicméně nemělo by se tvrdit, že to nejsou pozitiva pro nikoho, nikdo se nemá cítit ochuzen a podobně. Což mi jako přišlo, že se tu hlavně ze začátku objevovalo.
Prostě ty pevné bonusy mají objektivně nějakou funkci a naopak objektivně nezpůsobují až tak některé věci, proti nimž tu někteří brojí (ve skutečnosti moc možnosti kombinace rasa povolání neomezují).
Tohle se tu pokoušíme nějak vyargumentovat a dokázat (pomocí mechanik, teorie, informací, argumentů).
Jak už s těmito skutečnostmi (informacemi) každý naloží je věcí v kusu. Ale tvářit se například, že ty bonusy nejsou součástí stylizace, je prostě omyl.