ShadoWWW píše:
V ODnD se objevují jen jako nehráčské postavy. V 1E a 2E jsou to obory klerika zpracované jako něco mezi klasickým klerikem a mágem (magic-user).
Nemáš pravdu ShadoWWWe: v ADND 2E byl Druid samostatné povolání, stejně jako třeba Ranger nebo Paladin. Tedy patřil do určité skupiny (spolu s klerikem). Nebyl to obor klerika ... byl to obor Priesta, stejně jako Cleric.
A pak tu byla Complete Druid's Handbook (měli jsme a hráli jsme s ní od brzkých 90. let, protože spoluhráč měl slabost pro druidy).
Tam byly podobory:
Arctic Druid, Desert Druid, Forest Druid, Jungle Druid, Mountain Druid, Plains Druid, Swamp Druid
A co k němu psali přímo v ADND 2E?
Píše:
The druid is an example of a priest designed for a specific mythos. His powers and beliefs are different from those of the cleric. The druid is a priest of nature and guardian of the wildemess, be it forest, plains, or jungle.
Takže spojení s Divočinou ... a obecně s Přírodou (koneckonců byl to Priest of Nature).
Že to DrD omezilo jenom na Hvozd a nedalo na výběr ... ten záměr chápu, ale pro nelesení kampaně to byla pruda. Na což možná naráží Jerson ve svém hodnocení nehratelnosti.
My si ostatně Městského druida vytvořili ještě před Asterionem, i když pravověrný spoluhráč druida prskal, že je to nesmysl, že přeci divočina :)
Každopádně ... pro JaD je velmi dobře, že dává hráčům a GMům na výběr, aby si našli takovou postavu, jakou chtějí hrát. Že ne každá spadne do stereotypů jiných, vůbec nevadí.