Pokud tomu rozumim dobre, tak z pravidlovych zmen
1) do soubojaku zavedli hromadu beznych houserules (zbrane davaji uspechy navic, ne kostky navic; armor se odecita od uspechu, ne od kostek; vsechny zbrane delaji Lka a ne Bcka)
2) zrusili ruzne ceny za expy a pri tvorbe postavy, ted je vsechno jedna za jedna
3) expy se davaji za nejake pribehove milestones, ne na konci session - tohle presne nevim jak funguje, ale pripomina mi to Chuuba
4) merits maji explicitni pribehovou imunitu - pokud si koupim "allies" a nekdo je postrili, muzu si za ty tecky koupit neco jineho.
Co se tyka settingovych zmen, tak zavedli God-Machine, vsemocny stroj, ktery ovlada svet, a je kanonicky pro vsechny nove WoD. Je to jak z Exalted, kdyby Loom of Fate byl evil. A andele (a demoni) jsou Siderealove, dokonce jejich schopnosti jsou copy-paste z Exalted, akorat slabsi.
Pravidla jsou rozumna evoluce, i kdyz ta implementace tech pribehovych milestones mi prisla trosku heavy-handed. Co se tyka settingu, nevim jak moc chcete hrat Matrix se Siderealy. Puvodni WoD kde hracske postavy vlastne nevedely co je v pozadi a co vsechno svet skryva se mi libilo vic, ale je fakt, ze od divokeho mysticismu a anti-intelektualismu roku 1999 uz jsme taky nekam snad dosli.