V zásadě je pro mne jako DM rozhodující, jaké levely mají postavy ve světě s ohledem na moje dobrodruhy; tedy s ohledem na Rovnováhu hry.
Takže je mohu dělit zhruba do tří skupin:
1) Postavy nižšího levelu, kanonenfutr. Těch je hrozně moc prakticky v jakémkoli myslitelném světě; minimálně tam bývají takoví ti Peasanti čili Obyvatelé, co jde zabít snadno a rychle, ale není k tomu žádný důvod.
2) Postavy srovnatelného levelu (+-50%)- ty jsou poměrně časté.
3) Postavy výrazně vyššího levelu. Ty jsou vzácné; nicméně, pokud třeba země má milion obyvatel, klidně jich může být tisícovka; na druhou stranu se s takovou postavou nemusí postavy setkat. Takže ta vzácnost je relativní.
V každém případě je u takových postav už celkem jedno, zda mají silné postavy 500% levelů členů družiny, nebo 1000%; význam je už čistě akademický.
Mám tendenci se držet zhruba alespoň "levelového součtu" družiny; pokud mám čtyři maníky levelu 5, pak by jim měly chodit do cesty postavy maximálně levelu 20. Víc skutečně nemá žádný důvod.
Plyne z toho také nevyhnutelně závěr, že síla postav, které moji dobrodruzi potkávají, ve skutečnosti roste.