Zkusím to vzít tak nějak po pořadě.
České a anglické názvy - kdysi byly vytvořeny a od té doby jsem s nimi nijak dál nepracoval a za tu dobu se mi automaticky vžily. Ale v rámci jednoho království (země) by opravdu bylo fajn mít minimálně místopisné názvy nějak sjednocené a určené na stejném základu. Takže bod k zapracování.
Nedávná historie království a popis zemí - Maelik to odhadl naprosto přesně. Tohle tam bylo "vlepené" z mých vlastních poznámek ke světu. Při psaní jsem úplně netušil jak moc do detailu je potřeba zacházet. Mám zkušenost s lidmi, kterým stačí popsat málo a jsou schopni to odpanovat a zároveň mám i zkušenost s lidmi, kteří potřebují vědět z pozadí naprosto všechno aby to byli schopni odpanovat. Zestručnění tady prospěje.
Vévoda a knížectví - už je to nějakou dobu, co jsem si zjišťoval jak funguje knížectví, vévodství, baronství a kdo jim vládne a všechny tyhle hodnosti. Mám pocit, že právě knížectví a vévodství bylo dosti zaměňováno, pokud občas neznamenalo vyloženě to samé. Ale tady spíš zase narážím na nejednotnost názvosloví. A s tím rovnou vezmu i nejednotnost s půlobry/goliáši a vesnicí/městečkem/městem. Upravím.
Goblinní tábořiště a pasti - vstupů je určitě víc, tady byl myšlen, jeden konkrétní, ke kterému družina zrovna dorazí. Každopádně všechny hmm..očividné...vstupy budou mít nějakou past. Tak by to asi šlo rozdělit. Gobliny beru jako potvůrky, které využijí jakoukoliv výhodu, kterou můžou k poražení nepřítele získat, včetně položení pastí všude kde je to možné a kde jim to může pomoct.
Popisy pastí jsem čistě okopíroval z 5e DMG, ale myslel jsem, že jsem pod ty popisy připsal poznámku, že družina může klidně přijít s jiným postupem deaktivace pasti. Jinak pojem cesta je tady opravdu spíš lesní pěšina nebo stezka, která není příliš často používaná. Ta dřevařská stezka to vystihuje. Ale změna trasy by asi byla patrná. Určitě nad tím zapřemýšlím.
Oborná a její atmosféra – projdu to znovu a zkusím upravit tak, aby tam bylo víc vidět to, že cizinců je tu mnohem víc než normálně a obchod či ubytovací služby aktuálně úplně nefungují tak jak je zvykem. Počet obyvatel a statistiky strážných či dalších významějších NPC není problém dodat.
Kovář – to je přesně ta kritika a vystižení problému co potřebuju. Kovář má mít pověst nejlepšího v království a tady se víceméně ukrývat před slávou, aby měl klid na svou práci. To ovšem není nikde napsáno, zůstalo to jenom v hlavě. I tak, ale celý tenhle quest potřebuje buď výrazně upravit nebo vynechat. Mimochodem výše finančních odměn je to, s čím svádím boj v každém dobrodružství na počátečních úrovních. Kolik má vlastně taková družina dostat, aby jí to stálo za ty problémy a zároveň aby to nezruinovalo ty, co odměny dávají.
Hodnosti kněžích - jsou udělané podle opravdového názvosloví "životních" období stromů. Od nejmladšího k dospělému. Uznávám, že to zní divně a je to naprosto nepodstatný detail, který může být vynechán :-)
Nákresy - určitě je udělám, v plánu mám i bližší okolí Oborné, aby šlo vidět, jak jsou jednotlivé lokace rozmístěny. Jen aktuálně přemýšlím v jakém programu to budu dělat. V ruce se mi to dělat příliš nechce, na to nejsem dostatečně zdatný. AUTOrealm, který nyní používám, mi přide strašně těžkopádný a převod do jpg či bmp u něj není ideální. Takže tady spíš čekám, co za program mi nejvíc sedne, abych si tím neotrávil celý týden.
Eliška a magické zřídlo - tady je nebezpečná hlavně ta bažina/rašeliniště plus její nejbližší okolí, právě díky znesvěcení zřídla. Původní myšlenka byla, že Elišku chrání kouzlo Útočiště. Ale i u toho dochází pravidlově k přehazování SO, takže dřív nebo později by nějaká příšera to vysoké číslo fakt hodila. Pravda je, že původně byli v bažině jen strigy a pár nemrtvých, což jsem později změnil a trochu zamíchal rozložení stvůr, protože aby tam byli jen nemrtví mi přišlo nudné a chtěl jsem nějak zvýraznit, že v bažině předtím normálně žila různá zvířata a že i ta byla poznamenána znesvěcením zřídla. Nejjednodušší by asi byl nějaký ochranný předmět od Dreddyho nebo jejího boha. I když to je řešení, které se mi úplně nezamlouvá. Uvidím jestli přijdu s něčím jiným.
Eliška opravdu chodí ke zřídlu jednou za čas, ty zbylé noci chodí zakopávat nabité kosti na hřbitov do hrobů, případně k jiným pozůstatkům o kterých se dozví. Je to tam někde zmíněno, ale zjevně nedostatečně.
Kanibalové - i když můžou působit zvláštně jsou vlastně důvodem proč se to v městečku všechno tak podělalo. Log 1=0 vystihl jeden z důvodů jejich důležitosti a to je, že si náhodou vybrali jako cíl vyjednavače, o kterém netušili, že je vůbec vyjednavačem a něco vyjednává.
Další důvod je, že Eliška s tím chtěla přestat kvůli svému klukovi, ale rodina jí to ze strachu z prozrazení nedovolila a došlo to až k vzájemné nenávisti, které se pak rozhodl využít nekromantský bůh ve svůj prospěch.
Porážka kanibalů není nutná a družina je ani nemusí zabít. Na druhou stranu dobrovolně družině nic neřeknou, i když mají nějaké informace, které by družinu mohly zajímat. Navíc pokud by je někdo měl odhalit, tak se jej pokusí zabít.
Vlastně díky téhle komiksové obálce:
http://shitmoviefest.blogspot.nl/2012/01/jason-vs-leatherface-3-part-comicbook.html
vznikla tahle rodinka a celé dobrodružství. Pro mě jsou takový střed toho děje, ti kteří to všechno začali, i když vyvrcholení dobrodružství není u nich, ale spíš ho vidím v souboji s nemrtvou dryádou při vysvěcování magického zřídla (kde si myslím, že je potřeba to ještě dopracovat).