Primárně to píši pro Maxe a Yashamaru-a, ale nechtěl jsem zahlcovat thread pro DnD Next, tak jsem z toho raději udělal vlastní diskuzi.
Původní otázka zněla - jak to vypadá, když na hraní, resp. taktické souboje použijeme VTT (= virtual tabletop). Je to v podstatě jenom taková malá exkurze do světa sdíleného hraní po internetu nebo live přes videochat.
Základem sdílení map pro hráče via DM je software, který bude umožňovat sdílet mapy, obrázky, tokeny pro bestie a spoustu dalších věcí. Na trhu a světě jich je celkem dost, dost se liší jeden od druhého a porovnávat je není mým cílem. Pro ukázku byl použit Fantasy Grounds II (který je licencován).
Po založení serveru se musí klient hráčů připojit ke klientu DMa, na kterém jsou uloženy i portréty jednotlivých postav.
DM Selection
To je začátek, teď jsou všichni pohromadě, připraveni k totálnímu zničení nebo-li TPK.
V DM klientovi si otevřu mapku, kterou chci použít (tady použiji klasickou mapku - defenziva mirabarské milice před předním vojem smíšené armády).
Odbočka k mapám - dají se samozřejmě použít různé mapy, nejlépe se osvědčí vlastní rukou dělané, je zde pouze časový problém. Tato mapa není dělaná ručně a chybí jí osvětlení, mlha a pád dalších věcí, které se dodělají v GIMPu nebo Photoshopem.
Smyboly pro potvůrky jsou ve formátu png (pro flexibilitu) a není nutné, aby člověk listoval cca 45000 různými tokeny, které má na PC (stačí ty, které používat bude, umístit do speciální složky, aby byly přístupné hned).
Zde vytvořím pouze mrňavou a nanicovatou skupinku goblinů, s orčí skvadronou jim za zadkem a několik pavouků, jenž zde slouží jako přerostlí pejskové + někde se tam připletl i gobr.
Jakýkoliv vyextrahovaný kus z pdf se dá použít jako token po správném scalingu.
Deployment
Pak je mapka připravená (nutno dodat, že tohle se může udělat kdykoliv předem, stačí mapu s tokeny uložit a pak jen vyvolat kliknutím)
Mapa připravena
A pak už jen sdílení s mrtvo...tedy, hráči, kteří vidí již hotovou věc.Samozřejmě, tokeny se dají normálně přidávat a odebírat, horší je to s alterací terénu, protože real-time to nelze. Co ale lze a velmi dobré, je možnost vytvářet efety (kužele, kruhy, čtvrce, AoE atd dle libovole přímo na mapě), takže pak není problém vidět, kde že to vlastně ten blbej mág zakouzlil Grease (Sádlo) nebo omotávací kouzlo.
Tak, asi nějak takhle to vypadá.
Edit 1: Opraveny obrazy.
Všechny mapky jsou ke stažení
zde