Já jako nevim. Na jednu stranu je fajn vidět podporu kreativní tvorby a nějakých použitelných a kompletovatelných výstupů, na druhou stranu ten formát není nepodobný RPG Kuchyni k níž mám dost výhrad.
Neberte mě jakože bych byl jako nějak extra proti podstatě věci, ale co tak sleduju tyhle iniciativy u sousedů (RPG Kuchyně, Nejlepší postava... atp.), tak k celému formátu "tvorba soutěží" jsem víc a víc skeptický a vidím tam dost problémů, které by podle mě stálo za to nějak promyslet...
Zaprvé mi přijde, že kvalita tvorby v soutěžích je dost... no, pochybná řekněme. Vzhledem k tomu že to je plošný problém mi pak přijde celá iniciativa taková rozpačitá - ok, máme tu RPG Kuchyni... jejímž výsledkem je 10 her z nichž žádná není udělaná pořádně a většina je nehratelná, což ale nevadí, protože jsou posuzovány zásadně na základě posouzení "odbornou" porotou po přečtení. Hm. Co si vybavuju tak hry které za něco nějak stály byly stejně hodnotné především settingem, námětem atp. a rozhodně ne zpracováním.
Zadruhé mi přijde že i když se něco konkrétního utvoří, tak to skončí malým zatleskáním si a poplácáním se po ramenou a následně to zůstane zapomenuto navěky, protože výseč kterou celá věc zasahuje je tak úzká a publikum tak ne-masové, že si to prostě nenajde tolik fanoušků aby ta práce měla rozumný dopad.
Osobně mi přijde, že smysl by věc měla kdyby se utvořil formát, který bude fungovat více jako střelba z brokovnice nebo házení granátů, než jako soutěž v sniperování na dva kilometry. Tzn. aby výsledné výstupy měly podobu nějakého dokumentu co má šanci uspět u co nejvíce lidí...
...např.: uděláme soutěž o zápletky. Každý soutěžící si zvolí vlastní téma (okultní detektivky, survival, tomb-rider, intriky a pletichy...) a dané téma zpracuje do podoby setu 12ti různých námětů, které budou mít minomálně předepsané atributy (intro, set-up, pointu, možné háčky a překážky (3), navržené zvraty (2+), možná navázání do budoucna (2+), přičemž každá z těchto bude rozpracována na cca 500-700 znaků a čtyři budou pak vzaté bokem a dvě z nich budou na 700-1200 a další dvě na 1200-1500 znaků.
nebo se vezme "NPC" a každý utvoří nějak provázanou sadu NPCček s nějakým tématem. Jeden soutěžící si vezme třeba "tajná společnost", další si vezme "intrikařící spolek", další si vezme "militantní útvar". Pravidla opět obdobná - k celé sadě postav musí dodat např. možná zasazení (4+) (např. pro tajný spolek "upíři", "kultisté", "teroristé", "klientelistický high-class club", pro militantní útvar třeba "jednotka komados., SF-průzkumná pěchota, vysoce profesionální žoldácký útvar v době Starého Egypta a operativní skupina CIA") a pak rozpracovat náčrt charakterů s jejich vlastnostmi a vazbami a vzít opět 4 klíčové charaktery a rozpracovat je detailněji (např. pro intrikářský spolek šéfa, konkurenta šéfa, pravou ruku šéfa a zrádce... a musí to pořád být tak, aby to bylo použitelné pro všechna navržená zasazení, tzn. pro intrikářský spolek např. pro drogové mafiány, pro kancelář megakorporace, pro dámský sportovní a společenský klub a pro velvyslanectví velmoci v její (pseudo)kolonii)
Takové soutěže by vygenerovaly dokumenty, které pak mohou jednotliví ST brát a dělat z nich buď celkové náměty své hry nebo je používat jako předpřipravené šablony pro rychlou tvorbu skupin nebo postav ve svých hrách... záměr je aby se cíleně tvořily věci které jsou zároveň specifické, ale zároveň se dají zasadit do mnoha různých settingů a žánrů, takže by postupně z kompletovaných výstupů vznikal stále se rozšiřující inspirační manuál který by měl nadčasovou hodnotu pro široké publikum lidí, nejen pro pár nadšenců co se kolem věci motají (jak to obvykle končí u těch "ostrostřeleckých" soutěží vedle u sousedů - nic proti, když je to baví, tak fajn, ale prostě mi přijde že to je taková tvorba pro tvorbu pro sebe sama bez skutečné přidané hodnoty)