LokiB píše:
To máš vyzkoušený? já tedy, kdykoli jsem něco hledal, tak jsem to i našel
Tak jako najdeš, ale problém je, co dalšího k tomu najdeš. False-positives jsou určitě při hodnocení výsledků hledání přijatelnější, než false-negatives, nicméně pořád to jsou chyby které ty výsledky zaplevelují.
Zároveň je rozdíl mezi webem, kde hledáš "něco random takového" a webem, kde hledáš "právě tohle konkrétně". Popř. webem, kde hledáš "takovéhle věci v dostatečném počtu" a webem, kde hledáš "všechno na tohle téma".
LokiB píše:
a zdálo se mi, že výsledky odpovídají očekávání. vono ty vyhledávače taky nejsou úplně blbý a nejedou jen podle "tagů", páč nejsou úplně blbý
To jsme zpátky u toho rozpočtu a u problému s tím jak napsat funkční vyhledávání. Ono tady se totiž mixujou dvě věci.
První je vyhledávání ve smyslu full-textu. Tohle tu ale ve skutečnosti vůbec neřešíme, to už se rozhodlo že se prostě nahodí Google in-site search nebo něco podobnýho.
To, co tu řešíme, je lepší označit za filtrování podle nějakých předdefinovaných kritérií, v našem případě tagů.
Idea je taková, že tyto dvě funkce nebudou vzájemně nijak komunikovat - buď půjdeš vyhledavačem nebo půjdeš filtrem.
LokiB píše:
když jsem kliknul na sekci Články, proč se tam vlastně zobrazuje to, co se tam zobrazuje a nijak mi to s ničím nekorespondovalo. Jako nováček se v tom moc nevyznám... že se mi nedaří odpozorovat ten systém, který je zatím.
To je zajímavá připomínka.
Efektivně logika je taková, že tu máme mrtě obsahu a bylo potřeba ho nasekat na nějaké menší kusy. Rozhodlo se, že se použije tehdy standardní model kategorií podle tématu a nějak deduktivně se odvodilo osm kategorií, přičemž většina byla poměrně naruce:
- Pravidla: věci o pravidlech (hacky, vysvětlení, alternativní pravidla, house-rules...)
- Prostředí: věci o settinzích (popisy prostředí, míst, fluff k rasám atp.)
- Tipy a triky: věci k hraní které nesouvisí se systémy ani prostředími (různé rady o hraní jako takovém pro hráče i GMy)
- Produkty: věci o publikovaných produktech (recenze, informace o věcech co mají vyjít, previews atd.)
- Příběhy: věci "povídkového" charakteru (povídky, zápisy z her atp.)
- RPG Odborně: tohle byl Alnagův způsob jak napsat "RPG Teorie" a nenapsat "RPG Teorie" (tj. věci co analyzují RPGčka příliš geeky způsobem pro běžného hráče, ale které zajímají dost nerdů tady okolo)
Zbylé sekce se pak doplnily stylem "co tu zbylo a jak to rozřadit"
- Kultura: tohle mělo pokrýt různé věci co se tu namátkou objevily zejména ke knížkám a knižním sériím (v té době tu bylo dost věcí k Tolkienovi, Martinovi, já psal něco k Pratchettovi...)
- Střípky: zbylá "take the rest" kategorie co měla pokrýt případné zbylé věci (např. zápisy z akcí, info o akcích, historické věci, co psal tehdy převážně Rytíř atp.)
Vždycky mi přišlo, že tohle zrovna je dost no-problem zóna, takže bych asi ocenil, kdybys napsal víc k tomu co je Ti na tom nejasné, popř. jak líp by sis to představoval (to bude potřeba, protože i ty tagy na Nightfall budou muset jít do nějakých skupin, které jsme ještě nerozvrhli).
York píše:
První problém je vůbec najít ten odkaz "hledání".
Políčko "vyhledávání" jsme umístili napravo nahoru. To rozhodnutí bylo čistě "opičárna" - prošli jsme, kde se tohle pole nachází na jiných herních a obecných vysoce frekventovaných webech (zpravodajství atp.) a zjistili jsme, že 80+% ho má právě napravo nahoře, tak jsme ho tam dali taky. Když na to tlačítko klikneš "naprázdno", přenese Tě to do pokročilých možností.
Nakonec se ukázalo, že to spousta lidí nepochopila tak, jak se to zamýšlelo, pro Nightfall jsme ten koncept změnili - vyhledávání jako takové (fulltext) bude daný nejspíš do panelu Aktualit (zatím uvažujeme dolů?), filtrování bude dané jako samostatná záložka lišty (tj. tam kde teď vidíš "Články / Diskuse / Hlášky / Komunita / Odkazy"), přičemž zatím uvažujeme, že to nazveme prostě "Obsah".
York píše:
tagy jsou sice rozdělení do kategorií (Žánry, Systémy, Světy, Různé, Určení), ale dost nedůsledně (třeba GUMSHOE je určitě systém a není v kategorii Systémy)
Technologický problém - původní (současná) implementace tagů... není taková, jakou bys čekal, Max to kdysi - Max ví proč... - vepsal do systému mnohem "tvrdším" způsobem, než jak by se nám líbilo, takže realita je momentálně taková, že tagy nelze upravit "triviálním" způsobem.
Důsledkem této skutečnosti je pak fakt, že tagy jsou dodnes takové, jak jsme je kdysi pradávno rozhodili - už tehdy bylo na stole, že se kdyžtak upraví, jenže když jsme to před rokem chtěli s Gurneym projít a předělat, tak nám Dukolm smutně oznámil, že to nebude tak easy.
Dukolm už pokud vím zpracoval postup překlopení tagů, takže "tvrdé" Sunrise tagy se na Nightfall přerodí do mnohem "měkčí" (tedy výrazně snáze měnitelné) podoby. Spolu s tím dojde k jejich update (některé tagy se vyhodí - kdysi jsme mysleli, že budou mít užitek, nakonec ho nemají; jiné tagy se rozseknou na několik menších, protože jsou přetížené plus jich pár přibude).
York píše:
Druhý problém je, že tagy jsou sice rozdělení do kategorií (Žánry, Systémy, Světy, Různé, Určení), ale dost nedůsledně (třeba GUMSHOE je určitě systém a není v kategorii Systémy)
je, podívej se znovu.
Nicméně tenhle problém opravdu existuje, i když u jiných položek - spolu s výše uvedeným provedeme i určité "logické zarovnání" tagů mezi kategoriemi.
York píše:
Další věc je, že ty kategoie nelze zobrazit samostatně
...a asi ani nepůjde, ty kategorie mají spíš systémovou funkci. Filtrování samotné bude používat odlišnou logiku (samotný web bude dělený podle klíčenek (definovaného souboru tagů, např. "DnD" bude klíčenka a bude shrnovat všechny DnD tagy) a filtrování pak bude plošné.
Odlišnost názvů kategorií filtru od kategorií záhlaví je dobrý postřeh, určitě vezmeme v úvahu.