Markus píše:
„Tři hvězdičky z pěti.“
- Jerson
Protože takovou pochvalu jen tak někdo nedostane. :)
Doufám, že jsi nepřehlédl, že pro specifické preference jsem dal dokonce 5/5 :-)
todor píše:
Musim rict ze me recenze hodne pobavila. Kolikrat jsem vyprsknul smichy. Ne kvuli tomu co Jerson pise, ale jak. Ta zjevna snaha nebyt prilisny "jersonovsky" versus napsat vsechny neduhy ZZ mi velice zlepsili tohle podzimni odpoledne... takze za me moc diky a prosim pis dal :)
Děkuji za pochvalu, ale vážně -
všechny neduhy ZZ jsem nezmínil, a tentokrát jsem prakticky úplně vynechal různé zajímavé drobnosti - jako třeba že molo je nakreslené tak vysoko nad vodou, že se z něj fakt
nedá prát prádlo. A že pradlena by nejspíše dostala veslem po hlavě, protože potok je jen tak tak široký, aby po něm šestiveslice vůbec projela. Že zídka s mohutnou bránou vypadá jako mem Windows firewall, že někoho napadlo dělat hřbitov u potoka, dokonce s potokem protékajícím skrz - asi má rád mrtvoly hezky naložené ve vodě. Že voda ze studny uprostřed hřbitova je lepší než voda z potoka, který přitéká z kopců. Že pár let po zmizení mlhy je už turistický ruch tak velký, že se v malé vesnici vyplatí dvě hospody. Že Měsíc v úplňku vrhá skrz díru paprsek na jedno a to samé místo
po celý rok ... a tak. Vynechal jsem toho hodně, protože mi dva nebo tři lidé řekli, že v záplavě takových nedůležitých pitomostí se ztratí věcná kritika k podstatným věcem.
A některé části jsem přepsal, abych nebyl zbytečně ostrý tam, kde to opravdu nemá smysl, to jsi poznal dobře :-)
efram píše:
2- pýcha se použije ve specifickém případě a domnívám se, že hlavně ve chvíli, kdy chceš navýšit své úspěchy. Navíc kostka k12 dává jeden úspěch při 6-7, dva úspěchy 8-9 a tři 10-12, ke tvrdí ze máš velkou šanci přijít o pýchu, ale zároveň tvrdil, že s k6 zásobou
dojdeš až za polární kruh. To je dost zvláštní argumentace.
Protože je to strašně o náhodě. Když si na k6 hodíš 30x za sebou 3 , tak ti "jedna porce" jídla stačí na měsíc. Stát se to může.
Naproti tomu o pýchu přijdeš při prvním nepovedeném hodu, tedy na 5- při hodu k12.
Můžeš si to zkusit sám, já třeba teď neuspěl při prvním hodu.
efram píše:
3- Vlekni, skřeti, reagoval jsem zejména na to, ze by měli problém ve tmě. Navíc mlha není presne specifikována, tedy vysvětleni je zejména na GM. Myslím si, že to je záměr, aby se tím dal prostor přizpůsobení
Psal jsem, že by měli problém s mlhou. V příručce je popsaé, že vlkeni v lese ne, u skřetů to není moc jasné. Udělám v tomto smyslu poznámku do recenze. To co by bylo s mlhou dořešit jsem napsal, tam opravdu hodně záleží na tom, jak ji Vypravěč pojme. Na to aby omezila pohyb mezi vesnicemi by podle mě musela být hodně hustá i přes den (je napsáno, že "v noci začala vystupovat", ale nic o tom, že by se přes den rozplývala - nebo jsem to nenašel.)
Pastýř píše:
Řadu let hledám systém, který by mi vyhovoval. U ZZ se na první pohled zdálo, že by mohly být tím systémem. Ale ze tvé recenze je patrné, že to taky nebudou.
Už si připadám jak ženská, která neví co chce a nedá pokoj dokud to nedostane.
Když napíšeš, co bys rád, tak by to třeba šlo upravit.
Jinak ZZ
tak jak jsou napsané mi nepřijdou jako zázrak, ale jak poznamenal Sirien, řadu věcí by šlo vyjasnit, upravit, dopilovat a dodělat, a takže by mohlo jít o velmi zajímavý setting. Pravidla pro postavy mi až na pár detailů taky přijdou v pohodě funkční, pro cestování by se z nich dalo vyjít, a tvrz stejně podle pravidel nejspíše nikdo řešit nebude.