No já teda to chápu tak, že Alnag je pěknej prevít :)
Neb stanoví statistiky teprv tehdy, když zná okolnosti, čímž pádem jim je (logicky a nevyhnutelně) přizpůsobí. A to mi taky zavání trochu oním "průserem", protože od tohodle je jen krůček k pocitu hráčů, že si s nima děláš co chceš... Když se jim povede nějaká super finta a zaskočej protivníky, je na tvé libovůli, zda budou vážně tak slabí, jak by byli v opačném případě (kdyby oni zaskočili hráče)...
Pokud maj hráči rádi vyprávění a příběh, tak je to ok, pokud se vyžívaj v simulacích a herní mechanice, tak si myslim, že jim tohle vadit bude.
Jinak já to dělám tak, že si stěžejní postavy/nestvůry udělám dopředu, k nim si vymyslim pár poskoků, u kterých někdy (podle času a chuti) načrtnu jen hlavní údaje. A pak už za ně jen hraju, během hry. Vytváření protivníků ad hoc se mi postupně znelíbilo, jednak kvůli tomu, že to zdržuje hru, navíc jsme všichni hráči zaměření víc na ty souboje a konfrontace, máme dobrej posit, když ty zloduchy dostanem "navzdory" snaze DMa.. :)