Přesně jak radil Alnag. Zkusmo podsekni potvorám životy na polovinu. Pak zapoj do hry lepší miniony - takový, co třeba vydrží 2 zásahy nebo se inspiruj minionama pro vyšší level (populární je třeba minion, co si při prvním zásahu hodí záchranný hod a pokud ho hodí, zásah přežil. Schopnost má jako encounterovku, tj. jen na jedno použití; nebo minion, co po zásahu vybuchne a zraní, či minioní střelci - to může být pro družinu docela výzva, dostat se k nim na tělo).
Ta figurine of wondrous power je skutečně "vyskakujícící" Drizztovo panter, ale fluffově můžeš skoro cokoli (pamatuju si, že jich vyšlo asi 5).
Tím jim odpadne pocit chůvy i schizofrenie hraní za víc postav. Přidej jim nenápadně schopnosti či předměty, které pomáhají flankovat (různí přízrační psi či duchové), přihoď předmět či rovnou artefakt, který je bude léčit za splnění nějakých podmínek (a máš vyřešeného klerika).
Podmínky můžeš mít obecné (utrať minorku a pokud stojíš tam, kde je zabodlý váš legendární prapor ze Staré trpasličí zbrojnice, stane se to a to - ať už léčení, zónový efekt atp.
Začni dávat do pokladů level+4 consumable předměty. Hru to oživí a dodáš tak postavám schopnosti, které nemají (třeba beast bane na tvorbu dočasné zóny, různé výbušné flašky, co dělají area efekty, pokud chybí controller).
Pohraj si s terénem - přidej občas healing ground (dává bonus k léčení), různé martyr monumenty (dávají bonus k lecčemus, nebo třeba obnoví daily či encounter power).
Máš-li powergamery, připrav si pro ně pomoc ve stylu toho, co bylo v Encounters - různé drobné (většinou pomocné) buffy, které postavám budou pomáhat. Vždy maximálně 5 na střetnutí, každý s působením právě v tom jednom konkrétním kole:
Benwick's parting words fill you with confidence. PCs gain the choice of +1 to attacks or +1 speed.
Gorn shouts a warning that echoes into the chamber! PCs gain a +1 to all defenses.
The blue glowing runes flash, accelerating the constructs' movement beyond control. When they miss, they are knocked prone.
Crumbling chunks of stone are shaken loose from the ceiling, endangering everyone. All creatures grant combat advantage.
Just inhaling the potent vapors from Friar Benwick's herbal poultices is invigorating. PCs gain 5 temporary hit points.
nebo:
You find the strength to fight, despite the odds! PCs gain 3 temporary hit points when they miss with an attack.
The heavy rain drips from the ceiling, soaking your clothes. All creatures gain resist 1 to acid and fire.
The spirit of an ancient bullywug shaman emerges, blessing the heroes as they hop into action. PCs may shift 1 as a minor action.
Bahamut grants his divine power to the heroes in this fight against evil. PCs gain a +5 to Heal checks.
The sun breaks through the clouds making a rainbow in the water dipping in from above. PCs gain a +2 bonus to saving throws.
A hungry displacer beast watches the battle from the cavern entrance. Enemies are unnerved and grant combat advantage.
a poslední:
Heavy rainfall has soaked your cloths and armor making it slippery. PCs gain a +2 bonus to attempts to escape a grab.
The spirits of long dead dragonborn warriors grant their blessing on you. Each PC recovers a healing surge.
The storm clouds break and the sun shines down. Once this session, PCs can gain 5 temporary hit points as a minor action.
Gather your will to fight! All PCs gain an action point that can only be used this session.
Lightning strikes the dragonborn statues. Any creature ending its turn adjacent to a statue takes 5 lightning damage.
Frogs rain down from the sky and cover the battlefield, making footing unsure. Creatures that miss with an attack fall prone.
Takovýchle vychytávek mám hromadu. Neuškodí, občas pomohou a hlavně krásně oživí bojiště. Pokud si pohraješ s jejich sekvencí, hráči získají pocit, že je sama Štěstěna na jejich straně a sami jí půjdou na proti.