Wow.
Až teď jsem si to přečetl - pěkný překvápko! Za pár dní 116 příspěvků...
Hm, s těma systémama vás asi skrouhnu. (zase můj problém, "skrouhnout" - "s" nebo "z"?)
Zkusím odpovědět na pár komentů. Takže vezmeme to od nejstaršího nečteného:
Nachtrose píše:
Nechci ti kazit radost, ale usetris si pravdepodobne znacne sklamani, kdyz nebudes ocekavat, ze nasledujici hra podle tehto rad bude perfektni. Rady jsou to dobre, o tom zadna, ale je to jenom cast celku, k perfektni hre potrebujes jeste smesici stesti na hrace, talentu a hlavne zkusenosti. Takze nehazej flintu do zita, pokud to napoprve nevyjde tak, jak si to tady predstavujes.
- to je samozřejmost, ale já jsem to myslel tak, že to bude perfektní dobrodružství pro mě. To je opravdu rozdíl.
Koment. č. 11 (Jerson) - OK, přečetl jsem, popřemýšlel jsem.
č. 12 (sirien) - Dík za odkazy na překlady.
č. 13 (Alnag) - To samé, bude se mi hodit.
Argonantus píše:
Píše:
Hráli jste někdy RPG s jedním hráčem, kterému je ještě ke všemu 9 let?
Ano. A s více hráči, kde bylo dvěma z nich sedm let, jsem hrál i delší kampaň.
Bavit mladší děti znamená nejjednodušeji zvýšit množství soubojů; víc hack and slash. Metat firebally na kostlivce zvládne každý. Zkušenejší mladý jedinec vyžaduje rostoucí záludnost; sem tam nějaký kostlivec je vytuhlejší, než by měl být, a nese tajné poselství.
Můj svět *reklamní mód* lze shledat v povídkách, pověšených na tomto netu.
- taky užitečné, dík.
Argo píše:
Takže bych navrhl problém obrátit; vymyslet, co se bude hrát (pajtlovat skřety, pajtlovat piráty, zachraňovat princeznu, šermovat laserovým mečem), po té dumat nad zápletkou a světem, a pak teprve, pokud zbyde čas (nezbyde...), dospět k názoru, že DrD je úplně nevhodný systém a je třeba to udělat v úplně jiném systému.
- další chytrej názor.
Horacio píše:
Argonantus má pravdu, původně se Dracain na systém neptal. Proč se vždycky najde někdo, kdo se s tím vytasí?
- hmm. Neptal jsem se na systém, to je pravda. Ale když už jsem u toho, s tím DrD jste to špatně pochopili nebo jsem to já špatně napsal (to spíš).
Musel bych vám tady podrobně vypsat pravidla mého DrD... prostě asi půlka pravidel tam není, žádné hody proti pasti, postava se tvoří skillama (ale vždy zadám rozmezí té které vlastnosti podle rasy a povolání a taky podle hráčova popisu postavy), vynecháno Charisma, přidána Energie (vlastně mana nebo magenergie, ale u všech povolání), Rychlost (iniciativu získává ten, komu vyjde vyšší, počítá se jako rychlost+1k10, ovlivňuje pohyb po bojové mapě, ale jen minimálně),Štěstí (můj vynález, za velké množství Energie můžete upravit jakýkoliv hod kostkou o nízké číslo, které je ovlivněno zase Štestím+1k10), obludy mají stejné vlastnosti a vždy jednu zvláštní schopnost (ta jejich hromada čísel v Bestiáři mě naštvala nejvíc), boje na čtverečkové mapě (s figurkama z Carcasonne (: ), neřeším ceny různých předmětů a zbraní - když se hráč zmíní o tom, že se mu něco líbí a chtěl by to koupit, plácnu cenu, na kterou bude mít cca za dva dny... takže tam zůstává jen ověřování úspěchů a neúspěchů (1k10) a volba rasy a povolání (+ některé jejich schopnosti, asi 50% z nich si vymyslí hráči a já si je upravím podle pravidel). To není úplně Dračí Doupě, ale asi bych poznal, že je to od toho odvozený.
Tím nechci říct, že je pro mě můj systém lepší než ostatní, spíš jsem neměl možnost nastudovat jiná pravidla než DrD, ale teď jsem objevil D20, takže třeba si z překladů od siriena něco vezmu a použiju to... ještě jsem je nečetl, asi až zítra.
Sirien píše:
Věci se dále ztěžují s tím, jak systém pro sebe upravuješ přidáváním dalších prvků místo jejich osekáváním, do čehož se už Dracaine pustil.
- a to podle mě právě není můj případ, daleko víc jsem odsekl než přidal, ale je to moje chyba, že jsem vám ten můj rádoby "systém" nepřiblížil. (Jinak, ten Dracaine je sice celkem hezký, klidně mi tak říkej, ale já si říkám Dracain.)
Sirien Argovi a Horáciovi píše:
Na druhou stranu, vy dva jste nedali faktickou radu žádnou
- nesouhlasím, pročti si diskusi.
Sirien píše:
Ostatní se tu snaží pomoct
- S tím souhlasím, hlavně ty, Siriene, moc dík. (Hm, teď nevím, jestli Tě mám psát s velkým nebo s malým "s", když máš nick s malým...)
Yashamaru píše:
Dracain, urcite nad braskou nelam hul, pristupuj k tomu jako k takove osobni vyzve. Ber to jako takovou investici do brasky, tedka treba nebude hrat uplne presne to co by sis ty predstavoval a chvili to tak asi i zustane, ale casem se to zlepsi. Popremyslej nad tim co ho bavi, znas ho asi nejlip, tak bys mel vedet sam. Dulezity je ze on je hlavni hrdina pribehu, snaz se mu co nejvic vyhovet a na jeho napadech stavet...
- OK, ON je hlavní hrdina příběhu - na to někdy zapomínám...
Yashamaru píše:
Je to hra.
- na to někdy taky zapomenu, ale většinou ne :)
Uši píše:
tiše bych si pípla, že systém je nakonec stejně šumák
- někdy jo, někdy ne.
Uši píše:
merlin: počítá se co je uvnitř, ne navenek...
ad topic (ať je tedy jakýkoli, předpokládejme, že je to hraní s dítětem, budu se tvářit dostatečně sebevědomě, jako to dělají ostatní), rozvleklý úvod jako bonus:
první rpg, které malá kačenka hrála, nebyl shadowrun s pochybnými kamarády jejích kamarádek, jak si někteří myslí. nebylo to ani žádné dračí doupě, protože to kačenka nehrála nikdy. první rpg hrála ve svých asi deseti letech se stejně starým bratrancem...
...wall of text, třeba si z toho něco vezmeš =)
- vezmu, "walloftexty" mi nevadí a tenhle mě pobavil (v citaci je jen kousek). :D
Merlin: Jsi ten Merlin, kterého znám? (zmátla mě ikonka)
Pak už tam bylo jen něco o tom rébusu, jestli se nepletu. K tomu radši nic, asi bych to taky pro jistotu rozsekl všechno, jak říkal Alnag...
Na závěr: Jestli jste se dočetli až sem, tak jste lepší než já, já bych tohle nikdy nečet...
Dobrodružství jsme začali hrát na dovolené s bráchou a ještě s bratrancem a sestřenicí. Zahráli jsme si výborně a samozřejmě nejsme ještě ani v půlce, takže všechny tyhle rady mi určitě pomůžou. Oni sami mi říkali, že je to strašně baví, i moje "sestřenička princeznička" s radostí drtila obří komáry a městskou stráž...
Tak tohle je teprve WALL OF TEXT!