Já maxe nechápu už pár stránek :)
Píše:
Postava na první úrovni dostane tip na rychlý výdělek. Důvěřivě vypadající stařík jí pošle na průzkum jeskyně. Postava vejde, vchod zavalí kámen, přijde drak a sežere ji.
Tohle
tady nikde není; zkus přečíst tu kapitolu "smrt není náhoda" pls.
Následující je čistě jen jak to u stolu dělám já
Píše:
- změna statistik monster (postavy to jinak asi nedají)
Ne.
Píše:
- změna chování monster (ta postava je drsnej kouzelník a pokud by se chovali takhle, tak je na místě zabije, ale on to neudělá...)
Občas. Nějaká forma ochrany nad hráčskýma postavama přecijen je. Král je spíš nechá uvěznit než pověsit.
Píše:
- vytvářní nových cest (na mapě kterou máš to je slepá ulička ale když postavy potřebutí utéct, zjeví se tam tajemný portál)
V dungeonu spíš ne. Mimo dungeon je to o simulaci viz. druhé použití
d6 pravidla. Když se hráč zeptá "je tam nějaký zadní východ, kterým by jsme mohli utéct?" řeknu něco jako "Nevim. Na 1-2 ne, na 3-4 sice je ale malej nebo zamčenej a na 5-6 tam je"
Píše:
- záměrná chyba strategie (když má postava málo životů, útočíš na jinou; když postava leží na zemi, útočíš na jinou; nevyužíváš některé speciální útoky)
Ne. Spíš se snažím místy radit hráčům nebo jim dávat možnosti navíc. "Pepo, chceš si stoupnout tak, aby jsi kryl kouzelníka a všechny útoky šli do tebe?" Souvisí to trochu s tím, že nepoužíváme grid.
Píše:
- zázrak (když se shyluje ke smrti, objeví se náhlá záchrana v rozporu s přípravou)
Ne.
Míchám ale do lootu i různé záchranné věci do nouze. Třeba
Ankh, živá voda, listí co po rozmačkání přivolá víly na pomoc apod.
Nejčastěji se obracim na tyhle šmelící triky, když udělám chybu. Např když orčí šaman zařve na začátku boje "rychle zastřelte čaroděje" já si nahážu X útoků, který málem zabijou čaroděje, a hráč se až pak ozve "počkat, já měl na sobě civilní hadry, jak mohl poznat, že jsem čaroděj?"
Pak mám dvě možnosti
1) vrátit čas a odehrát to jinak
2) zachovat pokerovou tvář, říct "Protože je to šaman a jeho kočka vycejtí magii" a nenápadně toho hráče po zbytek boje krejt, nepřátelům trochu zkrátit hpčka nebo tak něco.