V AW funguje označení statu tak, že jiný hráč řekne, za používání jakého statu bude moje postava dostávat zkušenost. Pokud ten stat budu využívat ve hře, dostanu za každý hod, kde ho použiju, zkušenost.
Mě osobně se toto nelíbilo. Pokud jsem dostal stat, který k mé představě postavy seděl, potom jsem měl hromadu expů za sezení. Pokud jsem dostal stat, který šel proti mé představě postavy, potom jsem měl vždy dilema, zda mám hrát postavu tak, jak ji cítím, nebo tak, abych měl zkušenost.
Další důsledek byl ten, že volba postavy většinou korespondovala se stylem hry a její rolí a onen stat, který by mi vzhledem k postavě nevyhovoval, byl současně i nízkým, takže kromě toho, že jsem měl hrát něco, co mi k postavě nesedí, ještě šla postava kvůli tomu z průseru do průseru. Takže za zkušenost jsem byl trestán hned několikrát, jednou v rovině mého pocitu z hraní postavy, podruhé v rovině tvorby a vyznění příběhu. A jako třešnička, abych se toho zbavil, musel jsem zkušenost narvat do zvyšování právě tohoto nízkého statu, takže jsem rozvíjel postavu úplně jiným směrem, než jakým bych chtěl.
Totéž, pokud jsem vybíral stat pro jiného hráče/postavu. Mám mu spíš nahrávat, aby mohl hrát, jak chce, nebo ho mám tlačit k tomu, aby hrál jinak, než jak sám chce...