sirien píše:
Nebo mi dodej další postavy s dalšími motivacemi, ještě víc se absurdně rozcházejícími.
Dodal jsem si příklad ze své hry, který byl výsledkem hraní během právě takové kampaně, kterou jsi navrhoval. Můžeš mi ukázat, jak jsem ho měl spojit dál.
A vlastně nevím, o co se tu zase dohadujeme. Napsal jsem, že při takových různých motivacích je třeba dát pozor, aby šly skloubit, protože některé by mohly být neslučitelné. Nic víc a nic méně.
Pokud mi chceš dokázat, že se dají do kampaně spojit jakékoliv cíle postav, tak samozřejmě budeš dostávat příklady, které tohle tvrzení budou testovat na jeho hranici. Tedy vezmu hráče, kteří se reálně nepotkali, motivace jejich postav a řeknu "co kdyby se mi sešli tihle hráči".
Ne že by příklad ze skutečně hrané kampaně něco změnil, protože to řešení jsem potřeboval tehdy a nikoliv teď, ale pro mé poučení bude dobrý. Takže otázka viz výše - čtyři bojové postavy, každá s jinou motivací a cílem. Předveď mi, jak by to šlo spojit pro další kampaň. Já to nedokázal.
Sparkle píše:
Jak dlouho obvykle funguje ve filmu nebo literatuře hrdina, dokud není buďto jeho putování završeno, nebo jsou jeho předchozí ačívmenty z osobních questů smazány autorským zásahem deus ex machina?
Eh, asi podle toho, jakou literaturu čteš. V Asprinově Mýtu je to několik let (ale dobře, to je humorná fantasy). Každopádně jak jsem už napsal - takhle jsme to chtěli hrát - chtěli jsme hrát stejně postavy několik let přes několik kampaní, protože právě momenty typu "o tyhle věci jsme se před lety jen otřeli, teď je řešíme a jsou úplně jiné, než se zdálo" byly dost zajímavé a ty se v krátké kampani řeší hůř.
Sparkle píše:
V RPG fakt nechceš dělat hráčům věci typu, že když hrdina konečně získá to panství a artefakt a lásku, tak mu necháš panství spálit a lásku zavraždit a artefakt ukrást, aniž by s tím mohl něco dělat. Přesně tohle se ale ve filmech a knížkách dělá, aby se příběh "resetl" a hrdina mohl vyrážet na další questy.
Pro všechny svaté, proč ne? Když se konečně dostal ze stavu, kdy řeší problémy ve vesnici, na které mu ani tak moc nezáleží, a souboje v budovách, které mu nepatří do stavu, kdy nemůže mávnout na pěti mrtvými při nočním útoku skřetů, protože dva mrtví budou mít jméno, tvář a historii, a nemůže sesílat firebally a vrhat granáty při boji, protože by si zničil vybavení reprezentační místnosti a za týden má přijet vévoda - to hned dostává jiné grády.
Nemluvě o tom, že bych mu zabil lásku - právě naopak. V téhle fázi by ho na výpravu mohlo dostat už jen to, že nějaký týpek mu jeho holku chtěl zabít - takže se hráč sám rozhodne toho týpka najít a rozbít mu držku. Nebo se napřed zeptat, proč to jako chtěl udělat.
Jak už jsem napsal, chtěli jsme konečně přejít ze stavu skupina bez skutečných vazeb ve světě je vyslána na dobrodružství do stavu Skupina chce něco udělat, a tak se vydává na nebezpečnou výpravu.
Marky - to jako funguje AW právě chci zjistit, i když je to složitější, protože hraju pokaždé s jinými lidmi a jen zřídkakdy. Ale ano, samozřejmě je to jedno z možných řešení, které mě zajímá.