Arten CZ píše:
Pokud postavy píší hlášení a někam je odesílají, proč by si je nováčci ve výcviku nemohli přečíst? Nováček přeci nemusí být neinformovaný.
Já to nováčkům většinou říkám, ať si ta hlášení přečtou - a je hezké vidět, jak to co je napsáno v hlášeních dává o akcích jeden pohled, a to jak se o nich hráči baví a řeší věci, které do hlášení nenapsali.
LokiB píše:
snažím se ti jen naznačit, že mnoho z těch problémů, které bys se smrtí postavy měl, si nastavuješ sám, tak se pak nemáš divit, že tam jsou.
Však já vím. A proto mě zajímá, jakými různými způsoby lidé smrt postav řeší, abych se případně inspiroval a složil z toho řešení pro své hry, ať pro Omegu, nebo něco jiného.
Mít dopředu historie postav je k ničemu, protože co hráč, to jiná představa o postavě, jiný způsob jejího vytváření, atd. Mám samozřejmě zásobu agentů, které jejich hráči už opustili a tak jsou volní pro případný záskok, ale z hlášení a případných hodnocení je pak až moc vidět, jak se tyhle postavy chovají nekonzistentně. A to hráči dostanou celou složku postavy, mise ve kterých byla i popis chování tak, jak ho vidí ostatní, ale stejně se toho nikdo nedrží, buď nechce, nebo se mu to nedaří. Takže mám pár takových "schizofrenních" osobností, které můžou v nouzi použít, ale celkově se mi to neosvědčilo.
Nasazování nových postav je dost časté, stejně jako řešení situace, když hráč nemůže přijít na sezení, obojí musí skupiny řešit, ale mnohdy to bývá krkolomné a ne moc přesvědčivé. Problém postavy chybějícího hráče se mi povedlo eliminovat úplně, a teď řeším, jak a zda vůbec řešit případnou smrt, nebo mám prostě preferovat postup "byl jsi oživen pomocí experimentální technologie". Jak jsem psal, nevím, až se to stane, nějak to vyřeším. A čím víc různých řešení budu moct hráči nabídnout, tím lépe.
Problém s dolaďováním postav taky nemám, Jediné co hráč potřebuje na začátku je vybrat si vzhled postavy a jméno, zbytek se dá dodělat za pochodu a zpětně.
Gurney píše:
Leda bys prohlásil že kruh se uzavřel, sám se stal jedním z těch extrémních GMů a začal permanentně vykopávat ze hry hráče, kterým umře postava :)
Tak blbý zase nebudu :-) Mám jen jednu postavu, která skončila hodně těžce zraněná a hráč od té doby nehrál (protože se přestěhoval do Německa).
Gurney píše:
Jinak tedy "asi jen tři" podobné extrémy jako popisuješ je (asi tak o 2-3) víc než většina hráčů zažije za celý svůj herní život.
No nevím - čteš taky občas, když lidé napíšou, že zažili to samé, co popisuju já? :-) Dost silné náznaky, jak často se podobné extrémy vyskytují jsou různé formulace v pravidlech, případně v odpovědích na otázky Altaru. Ale na tom celkem nezáleží, každý máme nějaké zkušenosti.
Ještě bych chtěl dodat, že i když jsem hráčům řekl "postava by se asi dala oživit, technologii Omega má", tak snad žádný z hráčů nebral jako plot imunity. Ostatně smrt postavy by přišla.
Log - ano, chápu, že nikdo tady mi asi nedá jasné řešení mého potenciálního problému, viz co jsem napsal výše. A taky vím, že podobným stylem moc skupin nehraje. Prostě hledám inspiraci.
Loki - na začátku kampaně jsem nevěděl, jaký problém by byl zapojit novou postavu stávajícího hráče, to vyplynulo až během hraní. A domlouvat to před hrou momentálně nejde - mám jen jeden návrh řešení, který ještě počítá se specifickou smrtí.