Lesbian Ninja Vampire With Two Katanas. Stereotyp nestylového pojetí WoD, z jehož hyperboly se stal velmi silný trope a velmi dlouho žijící running joke.
Nejde o to, že bys nemohla mít postavu co má "legitimně" dvě katany. Problém je, že jen málokdo takovou postavu vytvoří adekvátně (s asijským backgroundem a odpovídající osobností a roleplayingem atd.) - v drtivé většině případů to je jen laciná třpytka odvozená od věcí ve stylu Kulhánka. A i když není nic špatného na tom zahrát si hru ve stylu Kulhánka ve světě kde každá sexy ženská je upírka (a když ne, tak stejně je - jeho vlastní slova) a všechno vybuchuje a všichni skáčou padesát metrů okolo v každém souboji a všechny věci tam jedou jen na síle čistého prvoplánovitého coolness bez ohledu na jakékoliv hlubší kulturní skutečnosti nebo kotnexty... tak to není úplně něco, co by odpovídalo WoD stylizaci.
V lepším případě skončíš s postavou, co z wtf důvodu běhá okolo se dvěma katanami a hráčem, co je smutnej z toho, že mu ostatní předhazujou, jak to je všude nápadný atp. a dostaneš do hry rušivej element.
V horším případě ta "třpytkovost" těch dvou katan strhne hráčskou pozornost a začne to i zbytek hry (např. popisy soubojů a chování postav v nebezpečných a temných situacích atd.) táhnout ke "Kulhánkovským stereotypům".
V praxi jsem viděl oba tyto případy a oba jsou stejně otravné a není to něco co chceš, když jdeš hrát WoDčko*.
Tj. pokud hráč přijde s tím, že touží mít dvě katany, tak to obecně znamená jednu ze dvou věcí:
- buď jste se naprosto minuli ve stylizaci toho, co chcete hrát
- nebo hráč prostě jen propad dojmu nějaké "hustoty" těch zbraní a nijak už moc nedomýšlel, jak moc to do té hry zapadne.
Ten první případ musíš vyřešit tak, že si o tom promluvíte, protože to je dost zásadní minutí v podstatě toho, co se hraje. Ten druhý vyřešíš tak, že to domyslíš za hráče a dáš mu něco adekvátně hustého, co ale svou stylizací odpovídá - jako příklad se používají ty cepíny, protože to je ve skutečnosti docela hustá zbraň (ve smyslu brutální, s dost hnusnými následky při zásahu atd.), ale je settingově mnohem víc odpovídající (nástroj, který obrátíš ve zbraň, něco, co se okolo běžně nachází...), přitom to tu postavu udělá zvláštní (protože to není něco, co by se jako zbraň obvykle používalo), ale nenese to všechen ten "odporně Kulhánkovský" popkulturní balast, co se váže ke katanám.
__________
* Important note: Minimálně ne když jdeš hrát dramaticky / hororově / imersivně pojaté WoDčko. Jsou hráči, co si naopak jdou zahrát cíleně právě takové WoDčko, které odpovídá té "Kulhánkovské" stylizaci - nic proti. Nic pro mě a ani pro spoustu dalších hráčů. WoD komunita na to dlouho koukala a mnohdy dodnes kouká stejně, jako hráči fantasy koukají na "dračákysmus"...