Quentin píše:
Střepy snů jsou prakticky celé "odškrtávání čtverečků triggerující nějaké dramatické eventy" :D
Fair enough - důležitými dalšími parametrem hledaných proto-hodin je, že
- to jsou čtverečky jednoho trackeru pro jednu sledovanou "věc" (v hodně širokém významu)
- že události, které spouští, eskalují s tím, jak se tracker plní
Proškrtávání ve Střepech nejsou protohodiny.
Aegnor píše:
1."Mám počítadlo ve stylu osmi čtverečků, když proškrtnu poslední, tak mi zhasne lucerna."
2."Mám počítadlo ve stylu osmi čtverečků, když proškrtnu čtvrtý, tak se intenzita lucerny sníží na polovinu. A když proškrtnu poslední, tak mi zhasne lucerna."
Pokud říkáš, že část č. 2 (velice zjednodušeně popsaný koncept Combat Outcome table*) je předchůdce hodin, tak si myslím, že je docela obvious, že část č. 1 je předchůdce části č. 2. Sám jsi napsal, že nástup hodin je spíše evoluce. A pak je jenom otázka, kde uděláš tu čáru "tady to začalo"
Jako první nástřel v téhle debatě jsem tu čáru udělal tam, kde si já vzpomínám na svoje první setkání s ne-zcela-asociovaným trackerem, který je víc navázán na příběhový oblouk konfliktu než na samotné sledování nějaké veličiny v herním světě.
EDIT: Předpokládám, že F2e nebylo první, že bude něco staršího s podobným principem a čára bude hlouběji, ale neznám to.
Samozřejmě že máš pravdu v tom, že libovolný lineární tracker, který proškrtáváš, je vzdáleným předchůdcem hodin - na té úrovni, že se proškrtává nějaký tracker. Ale to je tak všechno.
Jinak velké +1 Sirienovi, takže už nebudu psát totéž jinými slovy.