A to je přesně ta odpověď na původní otázku. Někoho tohle baví, někoho moc ne, někomu to přijde WTF :)
Nás tohle při hraní vždycky bavilo, ale zcela chápu, že někomu to prostě není blízké, nebo to nemá spojené s hraním RPG a přijde mu, že to tam nepatří.
V tomhle konkrétním případě byla souvislost asi takováto - máte podzemí,které se prakticky nedá projít bez "nápovědy" (šance, že to člověk trefí na náhodu nebo brute force je mizivá). a k tomu, z jiné části dobrodružství, postavy u někoho, o kom vědí, že se tímhle podzemím zabýval, našli tenhle obrázek.
Ano, je otázkou, proč si to někdo u sebe nechává "zašifrované" a ne rovnou nakreslený průchod. Jestli důvod "kdyby to tu někdo našel, tak to s velkou pravděpodobností nepochopí a tajemství je ochráněno" je oprávněný, nebo ne. Ano, chápu, že to někomu přijde přitažené za vlasy z pohledu herního.
Jerson píše:
tak už to nevypadá jako částečně nakreslená mapa, ale jako matematický rébus, který ve funkčním světě nedává smysl
Ne, to jsi Inteligence check nehodil, s matematikou to nemá v podstatě nic společného, pakliže nemáš pod matematickým rébusem zaškatulkováno sčítání o 1 do 13.
Jerson píše:
Tohle je přesně ten typ hádanek, který ze hry trčí jak rezavý hřebík z oka a vede řadu hráčů k přesvědčení, že hlavolamy v RPG jsou hovadina.
Jasně, přesně pro tebe to tak je. A jako správný typ hlavolamů ti přijde to, co vymýšlíš ty sám :) Ale tak to chodí, většina lidí se chová stejně jako ty, tedy to, co vymyslí sami, jim přijde ok a to, co vymyslí druzí, jako hovadina. Když se podíváš na Kostku, na diskuse o RPG systémech, o dobrodružstvích atd, tak je to napříč všemi diskusemi stejné :)