Pokud to někoho baví, můžeš dát třeba zašifrovaný text k rozluštění do příštího sezení. Pokud to nikdo nerozluští (resp. se ani nepokusil), tak jim překlad dát (nechceš zásek), ale může to způsobit problém (nějaké varování dostanou příliš pozdě apod).
Pokud se pokusil, ale nerozluštil, tak je chyba spíš v neadekvátní náročnosti.
A pokud mezi hráči není nikdo, koho by to bavilo luštit, tak bych takové věci do hry vůbec nedával.
Hádanky jsem už párkrát zažil, ale většinou zněly spíš dětinsky. Tedy nepříliš adekvátně jako hádanka, kterou dá dejme tomu sfinga hrdinovi. Natož když je v družině hrdinů postava s vysoce nadprůměrnou inteligencí.
Nebo když to má být hlavolam chránící vstup do pradávné hrobky - a hráči to mají vyřešit v řádu minut.
Přeci jen - Hobit byl psaný jako dobrodružná pohádka pro děti. V jedné fantay pohádce byl problém dvou cest - jedna na smrt, druhá správná, ale máš jen jednu otázku, kterou můžeš položit jednomu ze dvou strážců - jeden mluví pravdu, druhý vždy lže.
Z nepohádek mě napadá jen ta Sfinga. A pak samozřejmě dveře do Morie, ale to není hádanka.
Monty Python - Bridge of Death