Zrovna v Poslední křížové výpravě jsou asi tři scény, ve kterých "řeší" (z pohledu RPG) hádanku ještě předtím, než se k ní dostane, nebo si alespoň připravuje výhodu. U první pasti má dvě nápovědy a stejně to pak háže obratností, u druhé neuspěje a zachraňuje to silou, a u třetí vlastně není co zkazit, a i bez úspěšného hodu by uspěl, protože mohl využít předchozí úspěšné hody svého otce.
Pro mě je to rozhodně skvělý způsob řešení hádanek, ale tak nějak v antitezi k přístupu "nechám hráče luštit, a když budou luštit moc dlouho a bude to nudné, tak je nechám hodit, aby uspěli (což nějak zařídím) a mohli pokrčovat dál.
Rozhodně pomohlo, že o hádankách věděl dopředu větší část filmu, a získal k nim nápovědu - přesněji jeho otec k nim získal nápovědy - že měl k dispozici pár minionů a možnost použít fyzičku místo inteligence nebo při neúspěšném (či částečně úspěšném) hodu na inteligenci. Jo, a taky to řešil sám, ostatní - PC i NPC - čekali, až to vyřeší.