Omlouvám se za zmatky, nějakým záhadným způsobem zmizel můj post pro Jersona a byl nahrazen mou pozdější odpovědí Lokimu.
Tak tedy jen krátce zrekapituluju: Jerson to staví do pozice, kdy GM udělal z hádanky klíčový uzlový bod railroadu a nemá připravené jiné řešení, než že postavy musí projít. To je způsob nešikovného guma a nesouvisí to se samotnou hádankou, ale s nezvládnutým způsobem, jak dělat railroad.
GM by měl mít v rukávu plán pro okamžik, kdy hráč hádanku nedají = pak je hádanka jen jinou podobou překážky a GM, když vidí, že hráči luštit nechtějí, to klidně na hod může převést. Vyřešit pak to, co původně mělo být hádankou pro hráče, můžete jakkoliv, jak byste řešili hod na něco. Abych tu zase nenaštval odpůrce iluzionismu, tak třebas i pomocí úspěchu za cenu. Přijde mi to jako méně škodlivé, než nechat hráče se trápit. A ano, není to optimální, lepší by bylo, kdyby se GM trefil a hráče hádanka bavila, pak by nebylo co řešit. Ale ne vždycky se všechno povede. Bez ohledu na tu Lokiho námitku o měnění pravidel za běhu.
Tolik k tomu, co tu bylo a zase zmizelo, omlouvám se za zmatky.