Zaprvé si diskusi můžeš prostě založit :)
Zadruhé bych nepočítal XP ale CRka (upravený systém z Xanathara
převzatý do JaD)
Zatřetí ano, je to možný, dokonce dost v pohodě. Celá ta encounter balance v 5e je... tváří se to exaktně, ale ve skutečnosti to je děsivá alchymie, v podstatě zkušenostní umění stejně jako v jiných systémech, jen s pomůckami které se tváří víc solidní než skutečně jsou. Hrál jsem ten samý příběh s těmi samými třema hlavními encountery tři nebo i víckrát, pokaždý vcelku CaW stylem (možná ne dokonale CaW, ale rozhodně mnohem blíž CaW než CaS) a jako každý z těch tří encounterů začal, proběhl a skončil pokaždý dost jinak v závislosti na tom, jakou taktiku hráči zvolili obecně a jak efektivně se jim podařilo zužitkovat některé schopnosti. Mé zkušenosti z jiných her a moje zkušenost za hráče postavy s tím korespondují - náročnost střetnutí se občas dost odchýlila od mnou očekávaného jak kvůli kostkám, tak často ale i kvůli zvolené taktice nebo pohotovýmu rozhodnutí uprostřed boje a jako hráč sem viděl jak nás střední encounter dost zdusil protože sme do něj vlezli blbě, ale stejně tak sem třeba jednou dokázal single-handidly zrušit docela tvrdej encounter jen tim že sem to tam odpálil docela drsnym non-damaging kouzlem.
Co je z mojí zkušenosti o hodně důležitější si ohlídat než je nějaká balance CR vůči levelu je ekonomika akcí (zejména akcí jako takových, ale na straně nepřátel zejména u single-potvor i počtu útoků na kolo) a silnější area effects které mají výrazný taktický potenciál (fireball, ale pak třeba sleep aj.) Měl sem skupinu kterou sem TPKčnul po tvrdym boji potom co začli dobrou taktikou a pak jim fakt blbě napadaly kostky a v jeden moment se to zlomilo... a měl sem jinou skupinu co tentýž encounte prubla silou (o dost méně optimální taktikou), ale pak to tam vzali jednim fakt takticky velmi dobře umístěnym dračin dechem (dragonborn) a zbytek combatu se zvrhnul v jednostranou řezničinu.
Bacha jen na HP creep, na vyšších levelech resp. proti silnějším potvorám přestane fungovat překvapení tak efektivně jak by fikce občas žádala. Jakože pořád jim z toho překvápka můžeš dát solidní a ve výsledku rozhodující úvodní sodu, ale těžko se brání efektům jako je vyvolání poplachu atp. Dá se rozumně house-rulenout. (
checkni tyhle rámečky a pravidla pro Zranění pro začátek)