Jerson píše:
S tímto zcela zásadně a naprosto nesouhlasím, a myslím že to dobře ilustruje rozdíl mezi našim způsobem uvažování a dost možná i pravidly. Jednoznačné vítězství nebo prohra v boji či souboji je podle mě velmi řídká záležitost, mnohem častěji může být výsledek někde mezi tím a dokonce můžou oba "prohrát" - třeba zemřít, ale dokonce i oba "vyhrát", třeba že si jeden uvědomí, že toho druhého bude lepší mít naživu a neporaženého.
O tohle prece vubec nejde. Nemusis mi davat lekce o tom, jak muze nebo nemuze souboj skoncit. Sam si puvodne napsal, ze tve hrace nebavi porad vyhravat, ze je to uz nuda a ted mi tu budes vykladat, jak pestre muzou koncit souboje? Tak v cem je problem. Tomu se rika chytat nekoho za slovo a odvadet diskuzi.
sirien píše:
Jersonovo pravidlo?
Jersonovo pravidlo je jen druh selskeho rozumu. Pokud rika
"Zkus a uvidis." tak ho beru, ale pokud rika
"Musis to za kazdou cenu vyzkouset, protoze si osobne myslim, ze je to tak lepsi", tak v zadnem pripade.
Nicmene jsme se s Lotrandem bavili o nastaveni pravidel (to, ze jsou koncepcne stavene na vicemene nutnost vlastnit magicke predmety) a s tim Jersonovo pravidlo nesouvisi, protoze to se tyka osobnich preferenci a ne puvodniho konceptu pravidel.
sirien píše:
Kdybysme se tu bavili o Aréně nebo o Line age tak možná. V RPG ne - nezáleží mnohdy ani tak na tom zda vyhraješ/prohraješ/ustoupíš/remizuješ... jde o to JAK. Protože zábava v RPG pochází z imaginativního prostoru, tak jde o dojem, který herní prvky v hráčích zanechávají, což je středobod toho o čem tu s Jersonem mluvíme.
Tohle ovsem nerikej me, ale Jersonovi, jehoz hrace uz nebavi vyhravat... viz. muj post pro Jersona.
Jeste dodam, co me krka. Muj predchozi post znel:
píše:
Vzdycky musis vyhrat nebo prohrat, neni jina moznost. Pokud hrace neustale vyhravani zacne nudit, tak je problem asi nekde jinde, nez v pravidlech. Prilis caste a nezajimave boje, boje beze smyslu v pribehu, nedostatecna vyzva atd.
Vy jste se chytli jen te prvni vety - jak jednoduche, ale pointa byla v tom oznacenem - jako reakce na predchozi post Jersona.
sirien píše:
Jak která. A vzhledem k tomu že podle Jersonova pravidla se mnohokrát ověřilo, že určité věci jsou prostě obecně zábavnější než jiné (ano, ověřilo - zvláště lidé co dělají open gameingy můžou doslova vyprávět o dračákystech kteří byli zarytí plus-enkaři atd., a po jedné hře v našem stylu byli najednou druhý den na všech našich RP přednáškách a chodili za námi do čajoven si popovídat o tom jak má hra vypadat aby z ní vyždímali to co jsme jim ukázáli. A nejsou to ojedinělé případy - co con se takový objeví, na FF obvykle hned několik) tak nemám nejmenší zábrany prostě chtít aby se o některých věcech psalo přímo a nahlas jako o fungujících.
Me Jersonovo pravidlo opravdu nezajima, me zajima pouze to, ze te prirucka Hrace a DM nikdy nebude nutit hrat nejakym konkretnim zpusobem, to te muze nutit mozna tak Jerson se svym OSOBNIM Pravidlem, ale ne puvodni herni pravidla a o tom je ta blbuvzdornost. Pripada mi, ze uz se trochu tocime dokola.