DMovský notýsek (ne že bych si dělal iluze, že to někoho zajímá): Dneska jsem dopsal pátou postavu jako deník i jako element dobrodružství. Měl jsem zpočátku trochu pochybnosti o tom, jak to půjde, protože jsem to měl vcelku precizně vyšpekulované přesně pro čtyři postavy (ale osud mi připravuje stále nové výzvy, takže jsem se s tím porval).
Řešil jsem dvě dilemata. Jak dopsat další postavu aniž bych jiné postavě ohrozil její rolovou niku. V původní Star Wars Saga Edition sice bylo pět základních povolání, ale v DnD 4e, ze kterého systémově vycházíme jsou jen čtyři role. Nakonec je to takový podpůrný striker/leader, což mi přišlo jako nejvíc optimální doplněk.
Postava je tedy založená na základním SW povolání Scout a má jako "prestižku" Pilot Ace (i když z toho tam není nic moc vidět... i když...)
Druhá věc se týká finálové příběhové mechaniky (těšíte se?) a přidává tam nový element, který jsem tam původně neměl. Pokud jste si mysleli, že ve Star Wars spolu soupeří o moc jen Světlá a Temná strana Síly... no tak zjistíte, že tak jednoduché to není. To mi připomíná, že jsem pro účely téhle hry vymyslel dvě jednoduché mechaniky.
Mechaniku pronásledování (něco takového měl kdysi Spycraft), tj. jak moc jsou vám protivníci v patách. Podle toho, jak blízko je necháte zajít, tak o to hustší budou další boje.
A finálovou mechaniku. Podle toho, jak se kolektivně a zároveň každý zvlášť rozhodnete se odvypráví poslední scéna a konec příběhu.
Těšíte se? Já už hrozně. :D