Hrozně hezky napsáno..souboj stručně, ale hodně výstižný...líbí moc! :-)
Jerson: Projevuje se Aissčin příchod paragona. Proto zvýšená frekvence "vizí". Ale je možné, že Aiss napíše malinké shrnutí celého pobytu ve Varteně. Minimálně pro Jarika :o)
Mohl bych ho napsat i sám, ale bojím se spoilování :-)
Ale ve stručnosti:
Postavy se vydávají z Varteny, města na Zlomu, nalézt důkaz/osobu vraha jejich známého, obchodníka Spercheia. Spercheois není zcela mrtvý, leží v jakési magické "stázi" v Síních mrtvých. Postavy mají v držení předmět mocné přírodní magie, obsahující velkou životní sílu. Pravděpodobně tak silnou, aby Spercheia dokázala oživit. Nicméně se jedné z postav podařilo předat komusi/kamsi schránu se Spercheiovou duší.
Postavy tak řeší jednak nalezení schrány se Spercheiovou duší, jednak úlohu/totožnost vraha. A v neposlední řadě zmizení Janose, mistra a přítele jedné z postav, který se nevrátil ve slíbený čas a podle všeho jeho poslední kroky vedly do míst nepříliš vzdálených od směru pátrání případu.
V současné chvíli mají postavy čas omezený skutečností, že Spercheova "stáze" ruší klid mrtvých a tak, nebude-li navrácen v život do chvíle, než se mrtví vydají bloudit městem, bude raději usmrcen definitivně.
Při tom všem postavy postupně odkrývají střípky historie dávné i poměrně nedávné. Leccos se vzájemně prolíná, každá z postav má svůj příběh a je jen na ní samotné, zda dojde jeho naplnění svým konáním či nekonáním.
Vše ovlivňuje fakt, že mocné NPC sledují své zájmy, díky dlouhověkosti často pro běžného smrtelníka těžko rozpoznatelné, což vyvolává pocit zmatení a nedůvěry leckdy na obou stranách. A to i v případě zájmů souznících a pozitivních.
Informace tak mohou být občas zkreslené, zavádějící či prostě jen odrážející pohled dotyčného mluvčího na dotazovanou věc či jiné NPC. Ale je to příběh pro zkušené hráče, jejichž postavy začínají mít jistou pověst ve světě a kteří se musí umět poprat s výzvami které toto postavení přináší i svými vlastními démony, jež si nesou v sobě.
..nic víc a nic míň :o))