Allmir - články

Souboj

Obsah článku:


Body zdraví udávají, jak těžké je postavu zranit a zabít. Zranění z každého úspěšného útoku a z každého souboje se sčítají, snižují body zdraví postavy tak dlouho, dokud nezemře.

0 bodů zdraví

Jakmile má postava 0 bodů zdraví, je vyřazena a musí hodit na záchranu na Výdrž vůči TO 15. Pokud v hodu uspěje, je pouze vyřazena. Pokud ne, upadne do bezvědomí. Pro vyřazenou postavu platí všechna normální pravidla.

-1 a méně bodů zdraví

Jakmile má postava -1 a méně bodů zdraví, je vyřazena a začíná umírat. Musí si hodit na záchranu na Smrt, TO je rovna velikosti poranění, které postavu poranilo pod 0 bodů života. Pokud v hodu neuspěje, zranění bylo tak drastické, že postava ihned zemře. Pokud v hodu uspěje, začíná umírat a může si hodit na záchranu na Výdrž TO 15 zda je při vědomí. Pokud v hodu uspěje, je při vědomí, pokud ne, upadne do bezvědomí. Pro vyřazenou postavu platí všechna normální pravidla.

Umírání

Umírající postava je blízka smrti. Každé kolo, když je na řadě, si umírající postava musí hodit na záchranu na Výdrž (TO 10, + 1 za každé další kolo od prvního). Pokud neuspěje, zemře. Jestliže postava v hodu na záchranu uspěje o méně než 5, nezemře, ale její stav se nijak nezlepší. Nadále umírá a každé další kolo si musí znovu házet na záchranu na Výdrž.
Pokud postava v hodu na záchranu uspěje o více než 5, ale méně než o 10, je stabilizovaná, ale zůstává v bezvědomí. Když postava v hodu na záchranu uspěje o více než 10, je vyřazená a při vědomí.
Jiná postava se může pokusit umírající postavu stabilizovat ověřením Léčení vůči TO 15. Je to standardní akce, která provokuje k příležitostnému útoku.

Pokud postavě klesnou body zdravý na nižší hodnotu než je její záporná
hodnota odolnosti, její tělo je natolik poškozeno, že automaticky umírá.

Stabilizované postavy a léčení

Stabilizovaná postava je v bezvědomí. Každou hodinu musí stabilizovaná postava uspět v hodu na záchranu na Výdrž (TO 10, +1 za každou hodinu po první), aby byla nadále stabilizovaná. Jestliže postava v hodu neuspěje, začne umírat. Pokud postava v hodu na záchranu uspěje o méně než 5, její stav se nezhorší, ale ani nezlepší. Je nadále v bezvědomí, ale stabilizovaná a každou hodinu si musí znovu házet na záchranu na Výdrž.
Když postava v hodu na záchranu uspěje o více než 5, je vyřazená a při vědomí. Stabilizovaná postava, která je při vědomí a je odkázaná sama na sebe, má x %, že si během dne začne přirozené léčit svá zranění.
Jakmile si jednou postava odkázaná sama na sebe začne přirozenou cestou léčit body zdraví, už jí nehrozí nebezpečí, že by začala umírat.

Léčení s pomocí: Umírající postava může být stabilizována ověřením Léčení vůči TO 15 (standardní akce provokující k příležitostnému útoku). Hodinu poté, co byla ošetřením svých ran umírající postava stabilizována, hoď k%. Má šanci x %, že nabude vědomí, v kterémžto okamžiku už začne být jen vyřazená. Pokud zůstane v bezvědomí, každou další hodinu má stejnou šanci, že se probere.
Body zranění si ovšem léčí, i když je v bezvědomí; jakmile získá 1 nebo více bodů zdraví, vědomí se jí vrátí a postava může normálně jednat.

X se rovná rozsahu odolnosti.


Léčení

Jsi-li zraněn, můžeš si ztrátu životů vyléčit přirozeným procesem uzdravování (trvajícím celé dny) nebo magickým léčením (takřka okamžitě). V každém případě nemůžeš získat více životů, než kolik je tvůj celkový počet.

Přirozené uzdravování: Každý den (24 hodin) odpočinku si uzdravíš 2 body života bez ohledu na to jakou máš úroveň. Pokud o tebe pečuje postava, která úspěšně ověřila dovednost Léčení TO 15, získáš tolik životů, kolik je tvá celková úroveň postavy. Např. bojovník na 5. úrovni si uzdraví 5 životů. Pokud během odpočinku provádíš lehké a nenáročné úkony, vyléčíš si jen polovinu. Náročné úkony, boj nebo sesílání kouzel tě vysílí, takže se daný den nijak nevyléčíš.

Magické léčení: Nejrůznější schopnosti a kouzla, jako jsou hojivá kouzla nebo schopnost léčit dotykem ruky, ti dokáží navrátit ztracené životy. Každé použití takového kouzla nebo schopnosti ti navrátí jiný počet životů.

Omezení léčení: Nikdy nemůžeš získat víc životů, než kolik jsi jich ztatil. Magické léčení nezvýší současný stav tvých životů nad jejich celkový počet.

Léčení poškození vlastnosti: Dočasné poškozené vlastnosti se léčí rychlostí 1 bodu za den odpočinku (lehká aktivita, žádný boj ani sesílání kouzel). Pečuje-li o tebe postava, která úspěšně ověřila dovednost Léčení TO 15, vyléčíš si 2 body vlastnosti denně.


< Zranění a smrt >
Hody kostkou
Napsal Comikus 01.12.2009
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 23 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.054848909378052 secREMOTE_IP: 18.226.172.61