Co je doražení, rána z milosti, Coup de grace? Aha, to jsem asi neřek dostatečně jasně, páč o tom jsem já mluvil.. :)
Máš pravdu, že je rozdíl mezi jedním "rychlým" útokem a celokolovou akcí, kdy neděláš nic jiného.. ok, tak na tom se asi shodnem! Coup de grace bude i bz hodu na obranu. Čili dost jistá smrt pro kohokoli....
Hm, koukám, že jsi opravil odbornosti.. hele, k výpadu a střehu - fakt ho chceš vázat na odbornost?? Dobře, možná by to bez ní mohlo být nevýhodné, v poměru 2:1, ale pořád bych nechal úplně komukoli možnost odečítat libovolné číslo (do zákl. útočného bonusu), s tím, že si pak připočte jen polovinu, když nemá přísl. odbornost.
Neboli něco jako:
Rytíř v Mechanismy souboje píše:
Při boji nablízko platí, že každá postava může v rámci útoku provádět manévry
výpad a
zlepšená obrana.
Výpad: V rámci svého útoku nablízko, ještě před hodem kostkou, odečteš od své obrany libovolné číslo, které není vyšší než tvé základní útočné číslo. Poloviční hodnotu (zaokrouhluj dolů) si pak můžeš připočíst ke svému útoku.
Zlepšená obrana: Standardní akcí v rámci svého útoku nebo když neděláš nic jiného, můžeš prohlásit, že postava věnuje zvýšenou pozornost své obraně. Od svých útoků si odečteš libovolné číslo, které není vyšší než tvé základní útočné číslo. Poloviční hodnotu (zaokrouhluj dolů) připočteš své obraně.
Opravy obrany a útoku platí celé kolo, do doby, než jsi znovu na řadě.