ADnD Modřany - články

Hra - Úsvit bohů

Obsah článku:

 

29. hra

 

Dech ametystového draka se prohnal chodbou dolů a zvířil hladinu podzemní vody. Dobrodruzi se včas potopili, aby unikli jeho ničivým následkům. Pouze trpaslík Berzek se nepotopil dostatečně hluboko a pocítil palčivou bolest. Když voda zase získala normální barvu, vyšrábali se zpět na pevnou půdu chodby vedoucí šikmo vzhůru ven z královské hrobky. Světlo na jejím konci zmizelo. Místo toho tam byla hromada balvanů, jako když se tam sesula část skalní stěny. Začali se rychle radit, jak se z téhle pasti dostat ven. Na Muflonovův příkaz předal Lamber Rákosovi magický kroužek, ačkoli se nejdříve zdráhal zbavit se možnosti dýchání pod vodou. Najednou vzduch těsně za závalem začal jiskřit a ve chvíli se na onom místě zhmotnil rytíř, známý pod jménem H’Askar, se kterým se již dříve setkali. Zaujali obranou formaci a kněz počal bustrovat Muflona a Lambera. Když rytíř viděl, že dobrodruzi váhají, pronesl:” Je na čase, abyste se mi konečně poklonili”.

Odpoveď přišla od kouzelníka, který do něj poslal tři energetické výboje, které na okamžik zazářili na jeho zbroji. Dračí jezdec vykročil a schytal od kouzelníka další, citelnější salvu střel. Naštvaně zarazil do země svůj meč a magie, která se vyřítila proti družině otřásla chodbou, až stěny pukaly. Náraz většinu odmrštil do vody. Sparky a Berzek klesali v bezvědomí ke dnu. Lamber se topil a bezmocně máchal kolem sebe. Na pomoc se mu vrhnul Rákos. Adaktalon kontroval náramkem a odmrštil rytíře dál do chodby. Potom se potopil pro Sparka a táhl ho chodbou dolů, ve snaze najít únikovou cestu. Muflon s knězem za patami vyrazili proti dračímu jezdci.

 

Na dně hrobky Adaktalon spatřil duchy válečníků postávajících před zapečetěnými vchody do hrobek. Rychle vytáhl Sparka nad hladinu a položil ho na zpola zatopené schodiště v patře svatostánku, vystavěného nad hrobkami. Přiložil na něj jednorožčí roh, nabitý uzdravujícím kouzlem a hned plaval zpět k ostatním. Rákos dostrkal Lambera tak, aby dosáhl nohama na sešikmenou podlahu a mohl se vyškrábat z vody. Sám potom zamířil za Adaktalonem do hlubin podzemí. Cestou zavadil o tělo trpaslíka, uchopil ho a táhl ho s sebou na druhou stranu.

Muflon se mezitím střetl s rytířem. Jeho sekera sklouzla po dračích šupinách chráníci hruď bez vyditelného poškození. Na oplátku dostal zásek dlouhým mečem, po kterém by se mnohý ze smrtelníků již nezvedl. Drogon povzbuzoval barbara, ale souboj vypadal na předem prohraný. Lamber se vzpamatoval a ve stejnou chvíli se vedle něj vynořil kouzelník. Oba se snažili zapojit do souboje. Muflon již ležel nehybně na zemi a kněz tam stál sám s dýkou v ruce. Rytíř triumfálně zvedl meč. Drogon rychle zvolal několik podivných slov a prořízl si krční tepnu. Čas, jako by se téměř zastavil. Lamberovi se zadrhl výkřik v hrdle, kapky vody z něj jen pomalu pluly vzduchem. Adaktalon si uvědomil, že je s nimi další bytost, která se rychle přesunula kolem nich až k Drogonovi. Byl to avatar Asíji obludného vzezření, jenž začal chlemtat knězovu prýštící krev. Rytíř byl v tuto chvíli vidět jako tmavá šmouha, jeho rychlost byla ohromující. Lidské bytosti náhle uchopila kolem krku neznámá síla a stáhla je na dno zatopené hrobky. Zde se jim zjevila bohyně jako překrásná žena, jak jí již jednou spatřili a promluvila v jejich myslích. Za prokázanou službu požadovala od Muflona, Adaktalona a Lambera přísahu, že budou ochraňovat Drogona a pomůžou mu se stavbou Asíjina chrámu. Potom uvolnila obojky a zmizela. Lamber už neměl vzduch a Muflon mu musel pomoct nad hladinu. V bídném stavu si léčili šrámy na jednom z balkónů ve skalních chrámu. Muflon naslinil trpasličí lišejník a vykouzlil ponuré světlo. Teprve teď si všichni všimly, že Drogon vypadá jako stoletá mumie. Z jeho pohledu trochu mrazilo. Spark sezbíral ze stěn několik nedohořelých loučí a Adaktalon s Rákosem se rozhodli, že vyrazí na průzkum. Lamber s Muflonem zůstali na stráži.

Po chvilí zkoumání okolí si Rákos povšiml pohybujícího se stínu v jedné chodbě. Plížili se blíže a do cesty se jim postavil vysoký stín starce, jemuž na místě očí planuly modré plamýnky. Slíbil jim pomoc, když z hrobky vyzvednou masku krále Datease. Když Adaktalon zmínil jméno boha Varji, plamýnky v jeho očí zaplanuly jasněji. Aby bytost ukázala, že svůj slib myslí vážně, zavedla je do přepychové zbrojnice a nabídla každému jednu zbraň, která jim pomůže v boji proti duchům, kteří hrobku stráží. Adaktalon vybral kouzelný obouruční meč a sekeru a s tím se vrátili ke svým společníkům.

 

Po dni odpočinku se rozhodli, že Lamber, Muflon a Adaktalon, vybaveni předměty umožňující dýchání pod vodou, prozkoumají dno a zkusí se případně dostat do hrobky krále lidu bledé hvězdy. Když kouzelník nabídl Muflonovi nádhernou sekeru, kterou pro něj vzal z chrámové zbrojnice, Muflon ji jasným gestem odmítl s tím, že jeho sekera je pro něj ta jediná. Kouzelník ji tedy opřel o stěnu a Rákos si ji zálíbně prohlížel. Lamber si obouruční meč naložil na záda. Měl v plánu se do hrobky dostat za každou cenu, protože doufal, že ukrývá chybějící část Mrtvého oka. Drogon vykouzlil na skalním stropě světlo, které prosvětlovalo čirou vodu pod nimi. Na dně spatřili duchy válečníků a podle jejich vybavení mohli soudit, že kdysi sloužili v královské gardě.

Trojice se potopila a jak se blížila k portálu královské hrobky, duchové se před nimi shlukli, aby jim zabránili v cestě. Muflon, jenž nosí banshee prsten, se pokusil navázat s duchy komunikaci. Zjistil, že duchové je považují za posluhovače dračího boha, protože je posílá Pán lží. Pokud budou usilovat o vstup do hrobky budou s nimi bojovat. Muflon pod vodou gestikuloval na Lambera, aby odhodil ten obouruční meč, co dostal. Lamberovi se tato myšlenka nepozdávala, neboť kouzelník mu jasně naznačil, že mu má pomoci, aby se dostal přes strážce hrobky. Sundal jej ze zad a napřímil ho proti duchům, kteří před ním okamžitě couvli. Meč Lamberovi připadal úžasný, cítil jeho posilující moc v každém svalu. Ukázal Muflonovi rukou, aby se vynořili a mohli si promluvit. Muflon odmítal s duchy bojovat a snažil se přesvědčit ostatní. Tvrdil jim, že oni nejsou našimi nepřáteli. Znovu se potopili, aby mohl s duchy promluvit i kněz, ale ani on nebyl přesvědčen, zda duchové mluví pravdu. Nakonec se družina rozhodla vydat se společně za bytostí, se kterou mluvil kouzelník a zjistit, co je zač.

 

Stín se jim znovu zjevil a požadoval masku. Muflon bez váhání zaútočil na jeho ruku, ale stín uskočil. Rozčíleně začal lidi proklínat a odhodil svůj plášť, který odhalil jeho pravou podstatu. Stál tam stín šupinatého dvounohého ještěra o hlavu větší než barbar. V pravé zakrslé pazouře držel žezlo zakončené světle modrým krystalem a udeřil jím do Muflona. Ten zakolísal a krystal vsazený do žezla se krátce rozzářil. V ten moment do ještěra proudila životní síla, vysátá z barbara. Lamber šáhl za sebe a nahmatal jílec obouručního meče, rozmáchl se jím a nechtěně zasáhl Muflona, kterému zrovna kněz žehnal do dalšího útoku. Spark se prosmýkl kolem ještěra do chodby za ním a na stěně objevil kopí, kterým se vyzbrojil. Adaktalon chtěl na potvora vypustit magii ze svého náramku, ale na poslední chvíli si všiml Sparka manévrujícího za ním a tak plán odložil na později. Mezitím Muflon dal ještěrovi pár ran a stejně jich schytal. Lamber měl neuvěřitelnou smůlu, neboť další ranou zasáhl Drogona, který bez milosti zalehnul. Když stín konečně zasáhnul, obouručák prošel skrz, jako by se nic nestalo. Teprve potom Lamber zjistil jaký byl hlupák, že si hned neuvědomil, odkud tento meč pochází a ihned jej odhodil. Spark se snažil útočit zezadu, ale s kopím byl příliš neohrabaný. Nicméně jeho zápal pro boj byl takový, že ani neslyšel kouzelníkovi příkazy, aby se přesunul. Muflon nakonec ještěra srazil ranou mezi oči a stín se rozplynul, stejně jako obouruční meč a sekera.

 

Když si odpočinuli vyrazili znovu promluvit s duchy válečníků. Ti slíbili Lamberovi, že pokud jim navrátí Varjovo Mrtvé oko, vydají mu Dateasovu masku, která prý chrání majitele proti dračímu dechu. Jako odměnu za zničení Pána lží družině věnovali šest věcí z hrobek skalního chrámu – řemdih, palcát, ….

 

< Strana 28 >
Strana 27 Strana 29
Napsal Ebon Hand 30.11.2012
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 109 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078630924224854 secREMOTE_IP: 3.145.53.55