Za zrcadlem - články

"Za zrcadlem" - jak to začalo a kam to směřuje

Obsah článku:

Binkyho spočinutí

Skylle jsem předestřel teorii o démonech a ďáblech, dvou nejmocnějších rasách, co se síly jednotlivce týče. Tedy, že vlastně nikdo, včetně nebešťanů nechce, aby se rozpoutala Krvavá válka – konečné řešení démonsko-ďábelské otázky. Protože jedna strana pak nakonec vyhraje a nikdo nemůže zaručit, že vítězná strana bude nějak výrazně oslabena – oslabena proti nám a astrálnímu moři. Protože oči vítězné strany zla se upřou na astrální moře a mezi ním a jejich plány existence je taková nepatrná věc, jako naše světy. Slíbila, že to uváží, což jí nevěřím a slíbila, že zatím tělo od Allyks nechce, což je dobře. Darovala nám pak domek, do kterého jsme se dostali a prozradila nám, že jsme v Luskanu! Pak zmizela.
Luskan! Pirátské přístavní město na Mečovém pobřeží s cca 15.000 obyvateli. Na to jak je malé, tak má mohutné opevnění proti pevnině a dobře opevněný přístav. Chrámová čtvrť je v Luskanu malá, chrámy tu má Havraní královna, Mellora a Kord. V přístavu kotvilo 30 válečných lodí a u ústí řeky je vidět několik ostrůvků spojených mosty a na jednom z ostrůvků jsme uviděli jednu z nejpodivnějších staveb. Obrovská věžová stavba ve tvaru stromu, nevypadá na dílo smrtelných rukou, ale na vliv magie.
Výborné je, že zde je velká knihovna, kde snad nalezneme informace o dvou krystalech, tvořících jeden z předmětů Imaskarcany.
Vydali jsme se na obhlídku města a stali se svědky popravy – půlorčí kat usekl ruku a posléze přeťal páteř jakémusi chudákovi, co chtěl utéct z města. Město prý je napadeno a to jak z pevniny, tak z moře a uzavřeno. Doufali jsme, že nám Kapitán Baram řekne, co se to tu děje.
Kapitán Baram nám sdělil, že město je v obležení, ale důvody napadení moc nespecifikoval, snad jen že na lodích byli viděni Drowové. Dál jsem už moc neposlouchal. Mám možnost napravit pár omylů přírody a pomoci těm nebožákům ocelí do břicha. Kapitán mezitím sdělil ostatním, že ta podivná stavba v přístavu je sídlem Mystického bratrstva a že čarodějové neodpovídají na výzvy. Že bez nich se Luskan moc dlouho neudrží. Cokoliv pomůže proti Drowům, je dobré. Slíbili jsme tedy kapitánovi pomoc a vydali se hned k věži.
Po cestě jsme nevšímavě minuli hostinec a cesta nás vedla kolem podivných ruin z jiného času, odkud byl cítit vliv Stínopádu. Byla už noc a my zahlédli za jedním ze zlomených sloupů se krčit obří siluetu. Byl to nějaký nemrtvý a chtěl, abychom mu vydali Delgara. A tu mne napadl nešťastný nápad – jít na nemrtvého duchem a poprosil jsem Delgara, aby zkusil uvolnit ducha Binkyho ukrývajícího se v jeho mysli. Vypukl boj mezi námi a tím nemrtvým a asi vlivem stínopádu a zla skrytého v tom místě se Binky zbláznil a rval se o nadvládu s tělem Delgara. Takže Delgar střídavě napadal nás a nemrtvého. Nakonec jsme vyhráli a Delgara svázali. Ale co dál? Rozhodli jsme se ho odnést do chrámu Havraní královny, kde nám probuzená kněžka pomohla ducha Binkyho usmířit a nechat odejít. Jenže Dlegar nebyl schopen se ani pohnout únavou. Cestu k věži jsme tak museli odložit až na ráno.
Ráno jsme došli k věži Mystického bratrstva, ale v hale spalo jen několik stráží a nic nevěděli. Prý se po celé věži dá přemisťovat pouze pomocí jakýchsi kamenů, které aktivují teleportační kruhy v jednotlivých patrech. Nakonec Peblíg s Delgarem pomocí šipky, lepidla a elfích lan vyšplhali do 1.patra, kde je 7 čarodějů a v kleci byla Erinye (druh ďábla, válečnice). Čarodějové nám tvrdí, že ve věži je boj proti rebelům a že nám pomůžou, když pobijeme vzbouřence ve 3. Patře, od kterého nám dají teleportační kámen. Erinye nám radí, abychom ji pustili, že tyhle čaroděje pobije. Kde byl ale arcimág? Na oko jsme přistoupili na plán čarodějů a vydali se do třetího patra. Čas nás začínal tlačit, boj se přenesl na hradby a v přístavu se do sebe pustili válečné lodě.
Ve třetím patře bylo 5 vyděšených noviců, kteří nám řekli, že rebelové jsou ti druzí a že někde vězní Arcimága. Neměli u sebe žádný teleportační kámen. Tak jsme z okna zavolali do 1. Patra, že jsme je pobili a jim potichu nařídili, ať leží a ani neceknou. Hned se objevil jeden z čarodějů z 1. Patra. Po krátkém výslechu byl chudší o 2 prsty, ale řekl, že vězní arcimága v jeho komnatách, že stačí zničit čtyři sloupy pro jeho uvolnění, ale to hlavní – že arcimág je Lich! Arcimág, aby zvýšil svou moc, se proměnil na Liche. A jedné z klik Mystického bratrstva se to nelíbilo a proto tenhle zmatek. Omráčili jsme ho a nechali svázaného a vydali jsme se do druhého patra. Zde bylo plno mrtvol mágů, ale žádné kameny. Průzkumem jsme pobrali nějaké věci a vyrazili dál – do prvního patra vstříc šesti čarodějům. Původní plán byl vypustit Erinyi, ale ten jsme naštěstí opustili.
Po krátkém boji jsme zaskočené čaroděje dílem pobili a dílem zajali. Získali jsme tři čarodějné hole, kdy jednu si vzal Delgar a dvě na rozložení na suroviny Peblíg. Dali jsme čaroděje dohromady s těmi ze třetího patra a tam je vyslechli. Jeden ze zajatců se prořekl, že Luskan a zejména jeho pět Kapitánů a  Arcimág podporovali pirátské výpady proti jiným městům a jejich lodím po celém mečovém pobřeží. A že Hlubině (Hlubina není drowí město, takže kapitán Baram lhal) došla trpělivost a vyslala svá vojska zjednat nápravu. Ne zničit město, ale sesadit kapitány a zabít arcimága. To nám znělo jako odplata a navíc zasloužená. Rozhodli jsme se, že není čas a odeslali čaroděje do přízemí věže, ať zkusí pomoci svému městu a sami se vydali do 5. patra, kde byla knihovna.
Sotva jsme nastrkali do batohů pár knih o Imaskarcaně a Imaskarské říši (a Allyks nějaké tituly o proměnách těla), věží proběhla vlna syrové magie A za ní další a větší. Že to nedopadne dobře by poznal snad i obecní blb. Okamžitě jsme se dostali do přízemí a utíkali, jako s peklem v zádech. Věží otřásl výbuch a zůstali po ní jen trosky, na které se snášela oblaka prachu.  Boj se mezitím přenesl do města a  pomalu utichala ohniska odporu Luskanských. Kapitáni sesazeni, Arcimág mrtev a moc Mystického bratrstva zlomena.
Jsme zvědavi, co vyčteme z knih. Možná se podíváme před cestou dál do těch ruin, odkud na nás zaútočil nemrtvý.

 

< Binkyho spočinutí >
Bezejmenný Žárná a Kuldahar
Napsal hadrian 29.06.2012
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 968 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11919593811035 secREMOTE_IP: 3.15.26.116