Za zrcadlem - články

"Za zrcadlem" - jak to začalo a kam to směřuje

Obsah článku:

Koboldí pevnost a tajemné hlubiny

 

1. - Rozdělení družinky

Družinku probudí Hirkal, jeho zranění od vlků jsou daleko vážnější, než se ve tmě zdálo, jde mu o život. V podmínkách hvozdu není možné jeho stav nijak zlepšit, je nutné jej vzít zpátky k vesnici. Lovec se o něj prý postará, ale chce doprovod, nejlépe Allyks. Ta souhlasí a zbytek družinky se rozhoduje, zda se vrátit také nebo vyrazit bez nich. Nakonec se gnómové a hobit přeci jen shodují, že dát poklad koboldům nemůže být tak těžké a vyráží dál na cestu.
Gnómové a hobiti mají však o pojmu vyrazit na cestu úplně jiné mínění než eladrini. Nahodili vskutku vycházkové tempo a z průchodu temným hvozdem udělali turistickou pouť plnou rybaření, pokecu u ohně a hlavně odpočinku.

2. - Koboldí pevnost Zagreb

Snad jen náhodou narazili na stezku plnou koňských stop vedoucích ke koboldí vesnici, ze které se nakonec vyklubala velká skalní pevnost. Delgar se k ní tajně přiblížil, ale nezjistil žádný způsob, jak za světla proniknout dovnitř.
Mlha proto vzal pytel se zlaťáky pro koboldy, zamával hlídce na strážní věži a oznámil svůj úmysl darovat peníze koboldům. Ti požadovali, aby je nechal před branou a odešel. A tak se také stalo.
Úkol splněn, vznikly však dohady co dál. Peblíg chtěl zpátky za Hirkalem a Allyks do vesnice. Delgara však zajímal podzemní tunel, který mají koboldi hlídat. Stále však nevěděl, jak se do pevnosti dostat. Celou ji tedy obešel a zjistil, že z druhé strany je další brána a z ní vede cesta pokrytá koňskými stopami a rýhami od kol vozů. A po této cestě jsme se vydali.

3. - Zvláštní kamení

Dorazili až k jeskyni, před kterou stál vůz s koňmi. Na vozu byla plachta. Mlha k ní přiběhl a odkryl. Pod ní byla hromada třpytivého kamení. Peblíg okamžitě poznal znepokojující magickou moc, která z kamení zářila. Původ této magie odhadoval na Vzdálenou říši, místo mimo náš svět, plné šílenství, hrůz a pokřivených tvorů. To ale už Mlha nabíral kamení do své torny se slovy "to jim chybět nebude, když toho maj tolik."
Peblíg Mlhu dořval, vysvětlil své obavy a donutil jej kamení vrátit. Všechno! Nebo aspoň skoro všechno.
Delgar se svěřil se svými obavami, že vtrhnout do jeskyně je sebevražda, když v tom Mlhu něco napadlo. Vlezl si ke kamení, "zakryjem se plachtou a počkáme, co se bude dít." Gnómům se tento plán velice líbil, a tak všichni tři čekali schováni na voze pozorujíc zpod plachty okolí.
Z jeskyně nakonec vyšlo několik koboldů, někteří z nich však byli nechutně znetvoření. Dva vylezli na kozlík a rozjeli se směrem k pevnosti.
Před pevností se přišel jeden koboldí strážný podívat k vozu pod plachtu a spatřil Peblíga. Dlouho jsme nečekali a zaútočili, ale bojovat proti celé pevnosti nemá smysl, během boje jsme se stáhli, jen Mlha si neodpustil zabití strážného, který je objevil.

4. - Jeskyně

Trojice doběhla až zpátky k jeskyni, kde se nakonec odhodlali přeci jen vstoupit. Celá jeskyně byla malý provizorní důl na neznámý kov ze třpytivých kamenů. Byla plná různě pokřivených a znetvořených koboldů a netopýrů. Jeden z koboldů měl dokonce hůl, evidentně vyrobenou z kovu, který pochází z místního kamení. Měla slabé magické účinky, Mlha ji po smrti kobolda samozřejmě zabavil.
Hobit a gnómové úspěšně procházeli jeskyní a za sebou nechávali jen mrtvoly. Velký problém se stal až nějaký obrovský pojídač odpadků, velice znetvořený, snad kdysi člověk či něco podobného. Kdyby nesnědl tolik odpadků, že se již ani nevlezl do místních chodeb koboldí velikosti, Mlha, Delgar i Peblíg by byli minulostí. Díky terénu se jim nakonec podařilo vyhrát. Po náročném souboji se rozhodli opustit jeskyni, přenocovat a nabrat síly.
Další den se do jeskyně vrátili, dál zabíjeli pokřivené koboldy a obří netopýry, až Peblíg nalezl tajný, velmi dobře skrytý průchod, který vypadal, že není koboldí stavbou. Dveře průchodu ovládal velmi pokročilý mechanismus a navíc byl průchod velmi dlouhý a pokrytý silnou vrstvou prachu beze stop.
Vypadalo to, že průchod vede daleko mimo tento jeskyní komplex, který ještě není zcela prozkoumán, a proto jej prozatím opustili, dveře průchodu se automaticky zavřely.
Hobit a dva gnómové nakonec dorazili do poslední místnosti této jeskyně. Celá byla ozářena růžovou barvou z jezírka uprostřed, v kterém byla taktéž růžová olejovitá kapalina. U jezírka stálo několik znetvořených koboldů a jeden z nich již ani kobolda nepřipomínal. Peblíg a Delgar koboldy odstranili a Mlha mezitím shodil nejvíce zmutovaného kobolda do růžového jezírka, které s ním udělalo krátký proces.
V tom se ale v jezírku probudilo něco, co v něm raději mělo zůstat, obrovský znetvořený kobold. Nejprve se kobold v jezírku schovával před útoky, Mlha, Delgar i Peblíg proto do jezírka vylili své zásoby zelené jedovaté tekutiny, kterou nabrali v laboratoři nekromanta Kalarela.
Pak se z něj vynořil, Mlha využil veškeré své pekelné síly a kobold se stal obětí psychických úderů i ohnivých výbuchů, Peblíg i Delgar jen nevěřícně koukali na tu ohromnou magickou sílu proudící z Mlhy. Znetvořeného kobolda to ale jen naštvalo, chytil Mlhu do obrovských dlaní, stáhl ho k sobě do růžového jezírka a ponořil jej pod hladinu. Naštěstí se jej Delgarovi podařilo zabít dříve než Mlha umřel, ať už utopením nebo rozleptáním.

5. - Tajný průchod

Trojice se vrátila k průchodu a vydala se jej prozkoumat. Šli snad hodinu, průchod stále klesal hloub a hloub, až narazili na ocelovou mříž. Nikdo nenašel žádný otvírací mechanismus. Ani společnými silami s mříží nepohli. Dokonce ani páka v podobě hole z mimozemského kovu nepomohla. Vzpomínky na Hirkala a Allyks, jediné členy družiny, jejichž síla je alespoň větší než síla lidského dítěte, zahnal společný nápad. Síla magie, Delgar, Mlha i Peblíg začali do mříží pálit vší magickou energií, až nakonec povolila.
Šli dál a najednou uviděli na straně průchodu pootevřené dvěře, z nichž šlo světlo a hrdelní hlasy dohadující se o nějakém otrokovi.
Mlha vejde dovnitř "Zdravíčko vespolek", řekne usměvavě, "nezkoušel bych útočit být vámi" dodá výhružně. Místnost je plná hobgoblinů, kteří mají svázaného hobitího zajatce. "Na něj," zařve jeden z nich, ale trojice se o ně postará.

6. - Výslech

Po boji šel Peblíg pomoci hobitovi a zjistit od něj nějaké informace, Mlha a Delgar šli vyslechnout jediného přeživšího hobgoblina, který se šel schovat pod peřinu do postele.
Hobit se jmenuje Rendil Půlměsíc, pochází ze známého rodu Půlměsíců, který vlastní hospody v mnoha městech. Průchod vedl do místa zvaného Labyrint, původně Telos, jehož jedna z částí se jmenuje Sedmisloupová síň, kde Rendil bydlí a provozuje jedinou hospodu v Labyrintu.
Hobgoblini jsou součástí frakce zvané Krvaví loupežníci. Rendila unesli kvůli výkupnému. Krvaví loupežníci jsou jedna z mnoha frakcí, které se snaží o nadvládu nad Labyrintem, další jsou například duergaři. Podle hobgoblina Krvaví loupežníci sídlí na místě zvaném Komnata očí, ale může to být past.
Labyrint je původně minotauří město, ale žádní tam už nejsou, kdysi dávno se mezi sebou vyzabíjeli. Z Labyrintu vede několik východů, jeden z nich vede na povrch k Ohnivé hoře a jiný hlouběji do podzemních říší Podtemna. Sedmisloupovou síň před vpády nestvůr z Labyrintu a okolního podzemí chrání "Tři mágové Labyrintu". Díky nim je to relativně bezpečné místo.

7. - Sjednocení

Mlha po výslechu chladnokrevně podřízne zajatého hobgoblina a trojice najednou uslyší kroky z průchodu, k jejich překvapení to není nikdo jiný než uzdravený Hirkal a zkušená stopařka Allyks, která vypátrala zbytek skupiny. Všichni společně se poté na pozvání Rendila uchýlili do Sedmisloupové síně a především tedy do hospody Půlměsíce.

 

< Koboldí pevnost a tajemné hlubiny >
Cesta k Hvozdu a ještě dál Odhalené tajemství
Napsal hadrian 29.06.2012
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 968 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10262489318848 secREMOTE_IP: 3.138.117.233