Za zrcadlem - články

"Za zrcadlem" - jak to začalo a kam to směřuje

Obsah článku:

Telos, část první

 

1. – Tři mágové Labyrintu a ztracený Paldemor

 Další den Mlha zjistil, že přímo v Sedmisloupové síni je dům patřící Duergarům. Poprosil Rendila o pomoc a ten ho svěřil do péče své sestry Madly (malá, chytrá a počertech pěkná osůbka, co se Mlhova názoru týče).  Nejen že ho provede po Sedmisloupové síni a seznámí s Hobití enklávou zde, ale pomůže mu získat nějaké informace o Duergarech sídlících v okolí. Což mělo za následek, že ho ostatní další den na snídani nemohli najít. *

 Zato je našel Rendil Půlměsíc a hned po tom co je uklidnil ohledně Mlhy, je informoval, že s nimi chce hovořit jeden ze tří Mágů Labyrintu – Mág Orontor. Když se zastavili na „celnici“, v budově, kde sídlí vojáci Tří Mágů, sdělil jim Orontor, že pro ně má úkol. Jeden ze Tří mágů Labyrintu, Paldemor (hlavní mág) se ztratil. Sice mizel na nějaký čas už dříve, ale ne na víc jak 2 dny. Teď už ho postrádají druhý týden a vzhledem k tomu, že každý ze tří mágu drží „službu“ jeden týden v Sedmisloupové Síni, jsou zbývající dva trochu neklidní.

 Paldemor se zabýval něčím vně Síně v Labyrintu. Jak odhalila návštěva v jeho pokoji, zajímal se hodně o budování pevností v podzemí a zejména Duergarské svitky. Jeho zájmy byly bestie, artefakty, architektura pevností a podzemí a historie (dle zápisků prý Minotauři, původní obyvatelé Telosu opustili svého starého boha a přešli k Torogovi, ale původní božstvo je proklelo a šílení Minotauři se vybili mezi sebou. Telos zpustl a jeho trosky jsou dnes známé jako Labyrint. V jeho malé části je výspou civilizace Sedmisloupová Síň sloužící jako stanice pro obchod s drahokamy, artefakty a dalšími podivuhodnými věcmi. Ze Sedmisloupové Síně vedou masivní vrata s rytinou draka.). V zápiscích pomocí magie Delgara byly odhaleny informace o tom, že Paldemor musí navštívit jakéhosi „Urwala Dvojitě“ a možná od něj získat „další dýku“ (jakou?). Jméno podle mága Orontora zní Duergarsky. Za splnění úkolu prý družiníci obdrží magické artefakty a na žádost Hirkala i pomoc a možnost nahlédnout do osobních knihoven všech tří čarodějů v záležitosti informací (zatím družina nechtěla říct nic o tom, že se požadované informace mají týkat paktů s ďábly).

Třetí z mágů Labyrintu se jmenuje Xaveror a je na povrchu v záležitosti o které družina nemá ponětí.

 Navštívili Obchod u Dreskina – místní smíšené zboží. V Síni také sídlí obchod s magickými záležitostmi provozovaný společností Hlubokodrahokam, který vede trpaslík jménem Narwall Trojitě (nezná nikoho jménem Urwal Dvojitě). Prý je to jediný obchod kde družina může obdržel dobré peníze za drahokamy a magické věci a kde může i dobře nakoupit.

V síni je také pobočka Duergarů a v jejich domě je družina (opět bez Mlhy – kde sen courá? Co ho mohlo zdržet? *) navštívila. Vede je Duergar jménem Nandal. Jejich ponuré výrazy se ještě prohloubili po dotazu, zda znají Urwala Dvojitě – prý ho také neznají.

 

2. – Krvaví Loupežníci

 Mezitím je sháněla v hostinci Linora (kdysi hostinská v Graslu). Prý přišla se stopařem Nezrikem ze Zimoviště, kdy on stopoval Krvavé loupežníky, kteří unesli 10 až 15 vesničanů ze Splavna. Tady ztratili stopu, Krvaví Loupežníci prý tentokrát zajali i děti. Nejdřív o nich družiníci slyšeli v Graslu, pak zachránili z jejich spárů Rendila Půlměsíce a teď jsou uneseny děti ze Splavna. Navíc prý dodávají otroky jakési enklávě Duergarů. Paldemor počká, nejdřív se družina utká s Krvavými Loupežníky. Tedy družina… Kde je Mlha? Zřejmě ho to studium s Madlou zaměstnává víc, než ostatní čekali (na druhou stranu si prošel hodně frustrujícími zážitky a ostatní cítili, že si zaslouží chvíle klidu a štěstí. Od doby, kdy se jim svěřil se svým tajemstvím byli tak nějak víc jednotní…) *

Loupežníci sídlí v místě zvaném Komnata očí. Allyks, Peblig, Delgar a Hirkal nakonec nalezli dveře s rytinou oka. Za nimi v síni u dveří vedoucích dále do sídla loupežníků nalezli 2 hobgoblini na stráži, po krátké potyčce jediného přeživšího ze dvou strážných vyslechli, sebrali mu klíč a Hirkal ho po zvážení rizik pořízl.

Nakonec se hlouběji vydali jiným, méně zřetelným vchodem, který díky umístění na pódiu nebyl tak vidět. To se jim vyplatilo, po vstupu zaregistrovali místnost se dvěma Skřety lebkodrtiči čistícími zbroje a na břichu spícím Gobrem. Obrovská stvůra oddechující na kavalci zanášela i ve spánku strach do srdcí. Štěstí přeje odvážným a družina se vrhla do místnosti. Allyks jednou z čepelí proklála rameno Gobra, pomocí takto vzniklé páky ho otočila a druhou čepel vnořila do jeho slabin. Krvavý gejzír zkropil strop místnosti a Gobrův řev vibrující až v kostech ostatních bojujících byl jeho posledním. Díky sehranosti družiny bojová štěstěna rychle přešla na jejich stranu, i když doběhli 2 další Lebkodrtiči. Po vítězném boji Peblig rozpoznal magickou auru opasku na Gobrovi a když zjistil, že se jedná o opasek Obětování, ihned si jej nasadil.

Zatím o družině nikd hlouběji v sídle loupežníku nevěděl. Využili toho a rychle pokračovali dál. Cesta vedla přes podivné starobylé síně. Nejvíc je upoutala fontána tvořená nějakým šíleným kultem, z vody se zvedala socha chiméry – od pasu dolů žena, ale horní polovina těla byla tvořená tělem Kobry, která vyvolával v družinících pocit, jakoby je neustále pronásledovala znepokojivým pohledem. Oddechli si, když byly z té místnosti pryč.

Došli až do sálu, kde se hádala ochrana Kranda (3 hobgobliní válečníci, 2 lidé s kopími, 2 střelci s luky a jeden sesilatel). Probíhala mezi nimi hádka o dělení pokladu v bedně, která byla uprostřed síně. Nakonec se ale uklidnili a družině nezbylo jiné východisko, než na ně zaútočit. Rozhořel se boj proti přesile, kdy jen bohové stáli při družině. Čepele Allyks se zbarvili krví až po jílce, Hirkalův meč byl snad všude aby ochránil své přátele, Peblig posiloval své spolubojovníky podivuhodnou magickou mocí a Delgarova hůl zářila Mocí a metala na nepřátele strašlivé výboje magické moci rozsévající zkázu.

Po vysilujícím boji družina pobrala poklad a pokračovala dále, do srdce sídla Kranda, vůdce Krvavých Loupežníků.

V rozsáhlé síni pak družina nalezla cíl. Proti nim stáli Krandovi nejbližší a samotný Krand (trpaslík válečník ve zbroji se štítem a kladivem, 2 střelci, Sesilatel, Vlk a Krand – velmi schopný Vůdce). Krand neustále během boje přesouval své bojovníky po síni a znemožňoval účinnou likvidaci jeho nohsledů. Ale družina fungovala jako dobře namazaný stroj. Peblig byl vůdcovskými schopnostmi Krandovi víc než důstojným protivníkem, díky jeho léčení a magické podpoře (a nezapomínejme na jeho přesnou kuši zasahující citlivá místa protivníků). Delgarova plošná kouzla i přesně cílené výboje mystické moci zasévali strach a zkázu do řad nepřátel. Allyksino střelecké umění i její dvě smrtonosné čepele drtili nepřátele kde bylo třeba. Hirkal snad nikdy nebyl na místě, kam mířili šípy nepřátel a jejich čepele a dokázal chránit svým uměním i ostatní. Toho dne to vypadalo, jako by nad nimi držel ochranou ruku někdo vyšší. Krand vydechl naposled a družina tak ukončila ohavnosti páchané jeho bandou. Ale děti a ostatní otroci nebyli už na místě. Pouze jeden umírající člověk v okovech sdělil družině, že byli již převezeni do sídla Duergarů. Zajatec jim prozradil, že heslo k pevnosti Duergarů zná Nandal (vyslanec jednoho klanu Duergarů v Sedmisloupové síni) a pak zemřel...

Družina se pak vydala na cestu zpět do Sedmisloupové síně obtěžkána poklady loupežníků.

 * Mezitím někde v Sedmisloupové Síni…

"Děkuji za pomoc Madlo, ale budu se muset rozloučit, ostatní mne očekávají na snídani," řekl s klidem po dlouhé době kvalitně odpočatý Mlha a dlouze potáhl ze své nové hobití dýmky. "Opravdu musíš Halfie?" zeptala se svůdně Madla a pomalu začala rozepínat svoji košilku. Jen co Mlha pozvedl své novým hobitím dýmkovým kořením zrudlé oči na Madlu, prudce se rozkašlal přívalem emocí, dým se dral ven snad i ušima a černokněžníkova záchvatem nekontrolovatelná magie obláčky okamžitě měnila na kouřová srdíčka, hvězdičky a hopsající kuřátka. "Ne, nemusím," sípavě ze sebe po chvíli dostal Mlha a od té doby o něm nadlouho nikdo neslyšel...

***

 

Napsal hadrian 29.06.2012
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 968 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10342884063721 secREMOTE_IP: 18.225.55.103