Šaman píše:
Co se týče hraní - na rovinu, čekal jsem něco víc.
To se stává. One-shoty sou občas trochu nepředvídatelný v tomhle - dají se udělat tak, aby se rovnou zaměřovaly na nějakou konkrétní věc a ukázaly jí, ale pak ta hra bývá taková hrozně svázaná a když se to pak nesejde tak se to rozpadá.
To cos chtěl myslím především vidět se mnohem víc ukázalo na té hře za světlou stranu před týdnem, která ale zase vyznívala celkově dost jinak. FYI - tam měli hráči mnohem konkrétnější zadání než "zabijte princeznu" a v úvodu se v tom přitopili úplně stejně, takže specifičtností zadání to zjevně nejspíš moc neni.
Šaman píše:
stejně jako minule u Pleasure bringers
To ste si z toho ale - nic ve zlym - udělali sami. V systému, ve kterém si můžete tvořit kontext sami (což sem v úvodu myslím poměrně ukázal), v žánru, který spoléhá na drive forward a kde se detailní podoby věcí mohou měnit jak je potřeba ste to pojali jako těžkou vyšetřovačku a pokračovali ste v tom i potom, co sem vám dvakrát naznačil, že toho jako víte dost a můžete se do něčeho třeba pustit - teprve na potřetí ste se do něčeho pustili a pak ste se nebyli schopný moc shodnout do čeho vlastně se pouštět chcete.
Šaman píše:
Až úplně na konci mi došlo, že se vlastně nehrálo na zóny.
Ale samozřejmě, že hrálo. Použil sem je pro to Demoničino hackování a pak pro rozdělení toho hangáru, kde věci podléhaly občas kompenzacím za přechody zón (uznávám, že sem si to obvykle přepočet v hlavě a přihodil k hodu na obranu, takže to nemuselo být pokaždé vidět) a kde bylo možné s tím pracovat (což jste ale přímo nevyužili, i když z onoho aspektu "pod palbou" co sem umístil na zadní zónu bylo myslím docela dobře vidět, že to je legitimní postup).
Šaman píše:
Takže krytí nešlo přes vytváření výhod, ale prostě úkrok za sloup.
To je taková zajímavá věc co jde interpretovat různě. Pravidla říkají, že máš ve své akci volný pohyb v rámci zóny (není-li to omezeno nějakým aspektem oné zóny).
Pokud je zóna něčím vyplněná, tak dává smysl, že se za to můžeš před střelbou schovat, že. Pokud toto schování ale vynucuješ jako akci (CA na "take cover"), tak pak ten "pohyb" uvnitř zóny buď:
- vlastně není "volný"
- nebo vznikne paradoxní situace, kdy se můžeš pohnout do zákrytu, ale ten zákryt najednou nehraje žádnou roli a můžeš stát za sloupem a stejně na Tebe můžou všichni střílet.
Což je závěr ke kterému dojdeš čistě formalistickým rigidním výkladem pravidel. Který já prakticky nikdy nepoužívám.
Namísto toho tu je fiction first a golden rule. Kryt Tě prostě kryje, pokud to dává smysl - což znamená, že za kryt dostaneš +2. Pokud ale
obětuješ vlastní akci k tomu, abys udělal CAčko za tímto účelem, tak dostaneš nejen automatické +2, ale ještě navíc volné vyvolání, kterým to můžeš dál posílit (popř. ho dostaneš i proti protivníkům, kteří nejsou v "přirozeně mrtvém" úhlu).
Což má takový hezký efekt, že se třeba najednou fakt má smysl krýt a dává to hezké simulační výsledky.
Šaman píše:
tak to střelec mohl obejít prostým přesunutím v rámci zóny
Pokud si tam ten kryt neměl "pojištěný" přes CA, tak ano. Jenže to znamenalo, že se ten střelec musel sám pohnout. Což dává scéně hezkou dynamiku (a mimochodem to je jeden z důvodů, proč sem do SW pravidel napsal k obraně Atletikou podmínku, že musí zahrnovat buď kryt nebo pohyb - abych ještě víc rozbyl "syndrom statické odstřelovačky")
Šaman píše:
ale Fate to není.
Fred říká něco jiného.
S dovolením budu věřit původnímu autorovi těch pravidel :)
(Mimochodem, Rob, systémový guru Evil Hatu a člověk stojící za velkou částí 4e a System toolkitu, občas provádí s Fate taky dobré psí kusy.)
Což se zase vrací k té práci se zónami. Někdy když je terén skutečně členitý, tak má smysl pracovat se zónamy jako s rigidně definovanými částmi prostoru. Jindy, když zóny používám jen ke znázornění velikosti jinak poměrně celistvého prostoru (jako tentokrát, kdy sem prostě rozsekal garáž na 3 zóny seknuté po třetinách délky) má víc smysl zacházet s tím trochu pružněji a spíš rámcově ("zóna je cca třetina délky") než rigidně ("zóna končí přesně ve třetině").
V momentě, kdy to bereš takhle, je nějaké uvažování pozice uvnitř zóny nebo "line of sight" jen úplně minimální krůček.
Šaman píše:
zezačátku nikdo nedělal rozhodnutí
Ale jo, Hunter se docela činil, jen pak trochu ztratil dech.
Šaman píše:
mohl jsem za ten poslední FP zkusit vynucení jejího aspektu.
Yup.
Šaman píše:
Nejspíš jsem jí to pak někdy řekl ještě bez FP, během boje.
Yup, dokonce sis na to házel Manipulací, ale ona to blokla, protože Tě přehodila na Vůli.
Šaman píše:
Jestli se opravdu rozhodla tady umřít, tak je blbá a patří jí to
...tolik k tomu když se člověk rozohdne i na one-shot vložit propracovanou NPC s backgroundem a tak.
Hráči se jí pak rozhodnou potkat až ve scéně, kdy se beze slova vrhnou na dvě další NPC, která má nařízeno chránit, jedno jí rovnou odstřelej, čímž jí hned nadvakrát trignou a pak se divěj, že se chová jak urvaná ze řetězu.
(toho si nevšímejte, to je jen tradiční GMovské mrmlání...)
Šaman píše:
Nejchytřejší by asi bylo poslat Emírovi dopis "Impérium tě bedlivě sleduje." Podle dostupných informací by to stačilo.
Což ste klidně udělat mohli, uvažoval sem to jako možnost a odpálilo by to pak nějakou další sekvenci událostí...
LokiB píše:
"planeta se nesmí připojit k Republice" mnoha lidem jako sandbox vonět bude :) záleží na tom, co za další informace a možnosti GM nadělí
To Ti klidně rád řeknu (ve zkratce):
- je nějaká válka mezi Republikou a Impériem. Detailní situace není podstatná, důležité je, že:
- skupina nezávislých světů co se předtím váhavě a z nátlaku přidaly na stranu Impéria si prochází sérií revolucí. Různé planety se přidávají na stranu Republiky, pár se jich snaží držet Sithů a hromada se snaží hrát "neutralitu".
- Na jendu klíčovou "neutrálně hrající" planetu dorazí delegace princezny z vedlejší Republice nakloněné planety spolu s Republikovou delegací, aby místní přesvědčili, že se mají na neutralitu vykašlat
- Sithskému Impériu se nechce plýtvat flotilou, aby situaci řešilo, tak to nejdřív zkusí nějakou tou chirurgicky cílenou diverzní akcí. Protože je ale situace chaotická a hrozně rychle se mění, tak tam místo jednoho agenta s přesným zadáním pošle skupinu kompetentních jedinců (nějakého toho Sitha, top agenta, exekutora, zabijáka...)
...a zadání zní jasně: "zabraňte tomu, aby jednání dopadla úspěšně". Resp. pokud chceš "zabraňte tomu, aby se neutrální planety přidaly na stranu Republiky".