dobře... po létě šíleného cestování sem a tam jsem se vrátil domů a dneškem skončil čas co sem si dal na aklimatizaci a popříjezdový šílenství a návrat do normálu a od zítřka už fakt začnu fungovat.
Bod jedna je že se vrhnu na ten pitomej Bestiář a dodělám minimálně ten městskej, aby byla aspoň nějaká šablona - možná pak ještě jeden, uvidim jak mi to pude od ruky - a pak mrknu pořádně na to co je k tomu vytvořené od vás. Počítám, že to zabere tak do půlky nebo přinejhoršim konce září.
Bod dva je, že nahodim co je potřeba ideálně společně vytvořit pro Úsvit objevů. Už mám prakticky hotovou úvodní kapitolu pro ta společná dobrodružství (dobře... ze 60%... ale not bad) a mám v hlavě co udělat s Nocí goblinů aby byla víc variabilní co do délky hry. Soumrak v mlhách... well, popravdě mi přijde že kolaborativní snaha o tvorbu základu dobrodružství až tak moc nefachá :/ - nejspíš zkusim nastřelit nějakej proof of concept one-shot stejně jako u Úsvitu objevů a pak bych kolaborativní tvorbu rozjel z osnovy co mi z toho vypadne.
Nemám v hlavě moc timetable, což je spíš shit - ty bestiáře doufám že až ustanovíme formu by mohly mít nějakou rozumnou podobu do konce roku. Ta dobrodružství... koncem října, nejhůř v listopadu by bylo super mít hotové drafty (což není unreal, Noc goblinů z Kovářovy dcery jsme tvořili asi tak měsíc?) abych moh se Skavenem začít řešit věci jako ilustrace, tisk... a s trochou štěstí plnou verzi komiksu (což je sranda drahá jak sviň, ale snad se do rozpočtu vejdeme).
Co se dá dělat jinak in the meantime.
Zaprvé - další dobrodružství, tentokrát "normálnější" bez tak moc heavy důrazu na nováčky a intro produkt. Dají se vzít nějaká co máte a prohnat to kolektivním peer-review... chtělo by to asi najít nějakou společnou formu zápisu. Shariina přehrada je myslim, pokud Shari svolí, dobrej starting point. Bylo by super udělat nějaké takové one-shotovky pro různé levely, dá se to pak vydat samostatně nebo v nějakym omnibusu.
Zadruhé - pokud se na to někdo cítíte... bylo by super rozjet diverzifikovanější tvorbu dalších materiálů, kde každá věc bude mít víc svého (hlavního) autora než aby to byla (vcelku pomalá a náročná) kolaborativní tvorba. Já sem si chtěl udělat příručku světů, s Logem sem o tom mluvil minulej tejden a chtěl by zkusit kosmologičtější popisy rovin Pekla a Nebeských sfér... pokud někdo máte nějaké zajímavé téma co byste chtěli zpracovat, tak se k tomu přihlašte a zkuste se do toho pustit. Cílem je aby tu vznikla individualizovanější autorská tvorba - jak kvůli kvantitě materiálů co by vycházely, tak ale i kvůli růstu jednotlivých autorů, jak designově, tak textově. Nemusí to být nic šíleně velkého na stovky stránek - desítky nebo třeba stopade stránek je úplně ok, jako vždy kvalita nad kvantitu.
Anyway, léto prakticky končí, takže snad toho zase začneme zvládat víc :)