Tvůrčí vlaštovkyO tvorbě systémů, světů a dalších věcí se tady na Kostce popsala už hora elektronického papíru. Vzhledem k tomu je zde řada lidí, kteří, aspoň teoreticky a nezřídka i v praxi, se s něčím takovým setkali či střetli.
I já sám jsem za svou "kariéru" na poli fantasy leccos vytvořil a není toho úplně málo; namátkou půl tuctu světů, několik úprav pravidel různých systémů a do dnešního dne 5 knih (4 z Ornilie a 1 ala Jiří Kulhánek).
Samozřejmě cílů, které jsem si vytkl, bylo a je mnohem více.
Mezi jinými mám dva, k jejichž realizaci mé samotné síly nestačí a bez pomoci zvenčí k ní ani nedojde. Proto jsem se rozhodl zveřejnit záměr tady na Kostce s tím, že se možná najde někdo, kdo bude chtít (a mít čím) přispět "troškou do mlýna".
Stíny Xyhtropacu
První projekt byl zamýšlen jako on-line hra, tzv. "onlajnová gamesa" klikacího druhu. Počítá se v ní s tvorbou postavy a její následnou existencí v "modulu" sestávajícím z části světa Ornilie, která bude blíže popsána. V tomto rozsahu bude postava moci procházet z jedné "lokace" do druhé, prozkoumávat je, interagovat a řešit konflikty.
Předesílám, že mám člověka, který dokáže programovat, takže je schopen převést myšlenky do scriptu.
Hledám však někoho kdo je schopen vymyslet (případně dodat práva k již existujícímu) hernímu systému (míním čistě herní mechaniku - staty postavy a NPC, mechanika konfliktů atd.).
Vzhledem k tomu, že se nejedná o PnP, může býti mechanika i složitější, nebo pokrývat i rozsáhlejší škálu (např. d100) s tím, že zlepšování ve velkém rozsahu je lepší (hráčům to déle vydrží) a to že posun o jeden stupeň nic neznamená není v kontextu tak důležité.
Tento "designér mechaniky" je pro další pokrok v projektu klíčovou postavou.
Přivítím nicméně i zdatného kreslíře pro ilustraci eventů a lokací a i další talenty, pokud mají čím přispět.
Projekt je zamýšlen jako komerční; tedy v případě neúspěchu nedostanete nic, v případě úspěchu podíl na zisku.
Ornilia Path
Druhý projekt je pokus vytvořit něco jako Adventure Path ze světa Ornilie. Zde mohu dodat kompletní popis části světa, v němž se příběh odehrává, zápletku i způsoby řešení (návod pro GM jak v příběhu postupovat), popisy NPC a prostředí.
Sháním někoho, kdo je obeznámen s herními mechanikami natolik (klidně i více lidí), že bude schopen přizpůsobit popisy NPC a případné další věci rámci několika nejpoužívanějším mechanikám (DnD edice X atd.).
Projekt je opět komerční, tedy platí totéž co předtím - když to někdo koupí, bude podíl na zisku. Na rozdíl od prvního projektu nelze však očekávat nic podstatnějšího, alespoň ne zpočátku.